וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מצטיינים בירכא, בהרצליה מובילים באנגלית: דירוג בתי הספר נחשף

14.7.2019 / 18:00

משרד החינוך מפרסם את "התמונה החינוכית" לשנת הלימודים הקודמת 2018, ובה דירוג בתי הספר והמוסדות החינוכיים ברחבי הארץ בהתאם לזכאות לבגרות, הצטיינות, מדדי מתמטיקה ואנגלית וכן אחוז ההתנדבות לשירות קרבי. ואיפה בית הספר שלכם?

תלמידי בית הספר התיכון דרור בירושלים ביום הלימודים האחרון 20 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
מי בראש ומי בתחתית. דירוג בתי הספר נחשף/נועם מושקוביץ

משרד החינוך מפרסם היום (ראשון) את התמונה החינוכית ושיעור הזכאים לבגרות על פי בתי הספר. במסגרת הניתוח שהציגו אנשי המשרד פורסמו נתוני בתי הספר והמוסדות החינוכיים ברחבי הארץ בהתאם לזכאות לבגרות, שיעור ההצטיינות, לימודי מתמטיקה ואנגלית ברמת 4 ו-5 יחידות לימוד וכן נתוני גיוס לצה"ל והתנדבות לשירות לאומי. בנוסף בתי הספר הוצגו בהתאם לתקצוב ממנו הם נהנים בהשוואה לבתי ספר אחרים.

מהנתונים עולה כי 53 בתי ספר ברחבי הארץ דורגו כבתי ספר בעלי 100% זכאות לבגרות. בתל אביב בתי הספר שנכנסו לרשימה הם סנט מיכאל, תיכון תל אביב וישיבה תיכונית בר אילן. בירושלים -ישיבת מקור חיים, אולפנה תיכונית חורב, עירוני דתי רוטשילד ותורני ניסויי הרטמן. בחיפה- נזירות נצרת, אולפנה צביה חיפה, אולפנת אמי"ת, אולפנת תהילה. ברמת גן - ישיבה תיכונית בנים, אולפנת הרא"ה. בכפר סבא- ביה"ס קרית הרצוג יעקב, הוד השרון - תיכון על שם אילן רמון, בראשון לציון - בית הספר המקיף ממלכתי דתי, ברחובות - אורט על שם מקס שיין, בהרצליה - ביה"ס להנדסאים הרצליה ובמודיעין מכבים רעות - אמי"ת בנות.

זכאות לבגרות לפי בתי ספר. אתר רשמי
זכאות לבגרות לפי בתי ספר/אתר רשמי

מלבד הזכאות לבגרות, משרד החינוך דירג את בתי הספר על פי הזכאות לתעודת בגרות בהצטיינות. את הרשימה מוביל בית הספר הדרוזי דרוזי למנהיגות ומדעים בירכא עם 68.18% זכאות לבגרות מצטיינת. אחריו תיכון ליד האוניברסיטה בירושלים עם 61.2%, אולפנת דרכי נועם בפתח תקווה עם 58.3%, בי"ס אלקאסמי בבאקה אל גרביה עם 55.9%.

בהמשך הרשימה - בית הספר התורני ניסויי בנות פלך בירושלים עם 50%. חמשת התיכונית הנוספים בעשיריה המובילה הם: עתיד למדעים לוד בעיר לוד, אולפנת צביה בני ברק בעיר בני ברק, המרכז הישראלי למצוינות בחינוך בירושלים, הנדסאים הרצליה, עתיד אלאהליה באום אל-פחם.

עוד בוואלה!

"חייל מעופף" בשאנז-אליזה: צרפת חגגה את יום הבסטיליה

לכתבה המלאה
זכאות לבגרות מצטיינת. אתר רשמי
זכאות לבגרות מצטיינת/אתר רשמי

מדד נוסף בו נעשה שימוש על מנת למפות את בתי הספר בישראל הוא אחוז המסיימים בהצלחה חמש יחידות בגרות במתמטיקה. גם בדירוג הזה מוביל בית הספר הדרוזי למדעים ולמנהיגות בירכא עם 100% זכאות. מיד אחריו ת בית ספר נהרדעא בגני תקווה עם 80%, בית הספר להנדסאים הרצליה עם 77.4%, הישיבה התיכונית תורה ומדע בירושלים עם 75.8%, המרכז הישראלי למצוינות בחינוך בירושלים עם 70.8%, בית הספר עתיד למדעים בלוד עם 65.2%, בית הספר אמי"ת המדעי תורני כפר בתיה ברעננה עם 62.4%, אמי"ת גוש דן ברמת גן עם 60.5%, ישיבת בני עקיבא יבנה בחיפה עם 56.9% ותיכון ליד האוניברסיטה בירושלים עם 56.7%.

אחוז זכאות 5 יחידות מתמטיקה. אתר רשמי
אחוז זכאות 5 יחידות מתמטיקה/אתר רשמי

גם הזכאות לחמש יחידות אנגלית שולבה כמדד. את הטבלה מובילים בית הספר הנדסאים הרצליה וכן בית הספר הדרוזי למנהיגות ומדעים בירכא עם מאה אחוזי זכאות. אחריהם המרכז הישראלי למצוינות בחינוך בירושלים עם 98.6% ועירוני דתי רוטשילד בירושלים עם 97.6%. בגבעתיים תיכון תלמה ילין מדורג עם 94.6% בשיעור הזכאות. ברמת גן תיכון זומר מדורג עם 93.3%.

אחוז זכאות 5 יחידות אנגלית. אתר רשמי
אחוז זכאות 5 יחידות אנגלית/אתר רשמי

מלבד מדדי ההצטיינות, משרד החינוך הציג גם את הזווית הפחות מחמיאה - מדד מחברות בחינות הבגרות שנפסלו במהלך בדיקתן. את הרשימה מוביל התיכון העל יסודי טכנולוגי בטירה, שם שיעור המחברות הפסולות עומד על 29.7%. מיד אחר כך: תיכון אלסלאם בחורה עם 12.5% מחברות פסולות, אחריו התיכון הטכנולוגי נעמ"ת בג'דיידה מכר עם 12%, ביה"ס עתיד אום אל פחם עם 10.8%, תיכון בנות אור חיה באשקלון עם 9.8%, תיכון מקיף אל פרוק בכסייפה 9.5%. בית ספר נוסף בחורה, מקיף אל חיאת דורג עם 8.7% שאלונים פסולים, ואחריו בית הספר הרב תחומי עמל תל שבע א' 8.6%,.בכפר כנא במכללת גרנאטה לחינוך 8.3% מהשאלונים נפסלו.

שיעור מחברות פסולות. אתר רשמי
שיעור מחברות פסולות/אתר רשמי

היבט נוסף שנבחן על ידי משרד החינוך הוא שיעור המתגייסים מקרב מוסדות החינוך לצה"ל. בין המוסדות בהם מחוייבי הגיוס שיעור המתגייסים באופן מלא מקרב הבנים עומד על מאה אחוזים נמצאים: מקיף שדה אליהו בעמק המעיינות, מקיף הדסים באבן יהודה, תיכון הדרים בהוד השרון, עתיד למדעים לוד, ישיבת צביה בלוד, קרית חינוך ע"ש רבין בגן יבנה, התיכון העירוני החדש בהרצליה, ביה"ס החקלאי בן שמן מחבל מודיעין, תיכון חדש בנים בנתיבות ומקיף דתי בקרית מלאכי.

בתחתית התקצוב לתלמיד: המוסדות התורניים

פילוח נוסף שביצע משרד החינוך בוחן את היקף ההשקעה התקציבית לתלמיד בכל בית ספר ומוסד חינוכי. בין 20 המוסדות שעלות התקצוב שלהם לתלמיד היא הגבוהה ביותר מדורגים בית הספר הממלכתי דתי אור שמחה בשדות דן עם עלות של 63,353 שקלים, אחריו בית הילד נוה מיכאל בפרדס חנה כרכור עם 56,728 שקלים, מעלות דפנה יד המורה בירושלים עם 50,651 שקלים. עלות התקצוב בבית ספר גוונים במועצת קריית ארבע היא 46,773 שקלים, בירושלים תלמוד תורה מאור ישראל מדורגת עם 45,942 שקלים

בין 20 מוסדות שעלות התקצוב שלהם לתלמיד הן בין הנמוכות נמנים בעיקר מוסדות חרדים ודתיים: תלמוד תורה תשב"ר המרכזי - עולם התורה במודיעין עלית עם 3,943 שקלים, תלמוד תורה קהילות עקב עליון באלעד עם 3,933 שקלים, תורת חיים ואהבה בבני ברק עם 3,923, מוסדות חסידי בעלזא בבני ברק 3,910, תורת אמת בבני ברק 3,869 שקלים, תלמוד תורה משכנות יעקב בני ברק עם 3,866, בית ספר אמסח דמעת אל בירושלים עם 3,864 שקלים לתלמיד, תלמוד תורה יסדת עז בירושלים עם 3,860 שקלים, ועזר לחינוך בירושלים עם 3,849 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully