וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מגבשים קואליציה להגנה על נתיבי השיט במפרץ

הרמטכ"ל אמר כי וושינגטון מנסה לגייס את בעלות בריתה כדי לשמור על דרכי המסחר לחופי איראן ותימן, אחרי תקיפת מכליות הנפט. ארה"ב תספק ספינות פיקוד ובקרה, ויתר המדינות שיצטרפו יצטרכו להגן על כלי השיט שלהן במצרי הורמוז ובאב אל-מנדב

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מפקד צבא ארצות הברית, גנרל ג'וזף דנפורד, אמר הלילה (רביעי) כי וושינגטון רוצה לגבש קואליציה בינלאומית כדי לשמור על ביטחון נתיבי השיט לחופי איראן ותימן, המשמשים דרכי מסחר חשובות. זאת אחרי תקיפת מכליות הנפט במפרץ בחודשיים האחרונים, שלפי ארצות הברית בוצעו בידי איראן. טהראן מכחישה זאת.

הגנרל, שפירט את התכנית אחרי פגישה עם שר ההגנה בפועל מארק אספר ושר החוץ מייק פומפאו, אמר כי ארצות הברית דנה על כך עם כמה מדינות שלהן יש "רצון פוליטי" לתמוך בתכנית. לדבריו, ארצות הברית תספק ספינות פיקוד ובקרה ותוביל את מאמצי המודיעין. עם זאת, המטרה היא שמדינות אחרות יספקו כלי שיט שיקיימו סיורים באזור וילוו ספינות מסחר הנושאות את דגליהן.

מכלית שנתפסה על ידי הרשויות של גיברלטר, 4 ביולי 2019. רויטרס
מכלית הנפט האיראנית שנתפסה על ידי בריטניה/רויטרס

דנפורד אמר כי ארצות הברית "תעבוד ישירות עם הצבאות השונים כדי לזהות את היכולות שלהם" לתמוך ביוזמה. הוא ציין כי גדול הכוח תלוי במספר המדינות שיסכימו להצטרף לקואליציה. מצרי הורמוז ומצרי באב אל-מנדב הם בעלי חשיבות אסטרטגית גדולה, והם שער הכניסה מהאוקיינוס אל המפרץ הפרסי ואל הים האדום. בכל יום עוברים ארבע מיליון חביות נפט דרך מצרי באב אל-מנדב שלחופי תימן אל שאר חלקי העולם.

איראן איימה בכמה מקרים לסגור את מצרי הורמוז אם ארצות הברית תצליח למנוע ממנה לייצא נפט לחלוטין, במסגרת קמפיין הלחץ שלה על טהראן אחרי פרישתה מהסכם הגרעין בשנה שעברה בהחלטתו של הנשיא דונלד טראמפ.

טרמאפ רוצה לפתוח בשיחות חדשות עם איראן, אולם בטהראן מתנים זאת בהסרת הסנקציות שחונקות את כלכלתה. בשבועות האחרונים הודיעה הרפובליקה האסלאמית על שורת צעדים לצמצום מחויבויותיה להסכם הגרעין שנחתם ב-2015, כשהיא מאשימה את יתר המדינות החתומות עליו בכך שהן לא השכילו לפצות אותה על הנזקים הכלכליים שנגרמו כתוצאה מהמדיניות האמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully