וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 שנה אחרי מותו: חוקרים מאמינים שמצאו שרידי גנרל של נפוליאון

10.7.2019 / 8:31

בעת חפירות ברוסיה, מצאו ארכיאולוגים ארון שהכיל שיירי גופה שפציעותיה תאמו את אלו של שארל אטיין גודין, שנהרג בשדה הקרב ב-1812. הוא היה מקורב למנהיג הצרפתי, והוא מונצח על ידי הרפובליקה עד היום. "זהו רגע היסטורי"

הגנרל שארל אטיין גודין. אתר רשמי
לבו הוצא מגופתו והועבר לפריז. הגנרל גודין/אתר רשמי

יותר מ-200 שנה אחרי שמת מפצעיו בשדה הקרב ברוסיה, ארכיאולוגים מאמינים כי הם מצאו את שרידיו של אחד מהגנרלים בצבאו של נפוליאון מתחת ליסודות של אולם ריקודים.

הגנרל שארל אטיין גודין, ששמו חרוט על שער הניצחון בפריז, מת בגיל 44 ב-22 באוגוסט 1812, אחרי שנפגע מפגז תותח במהלך הפלישה הכושלת לרוסיה. הוא זכה להערכה רבה מצדו של המנהיג הצרפתי, ואחרי מותו לבו הוצא מהגופה שלו והועבר לפריז. שם, הוא הוצב בחדר תפילה בבית הקברות פר לאשז בבירת צרפת. פסל בדמותו שוכן בארמון ורסאיי, ורחוב בפריז נושא את שמו.

שרידיו אותרו על ידי חוקרים צרפתים ורוסים במהלך חפירות בעיר סמולנסק, שנמצאת במרחק של כ-400 ק"מ ממערב למוסקבה. לפי רישומים מאותה תקופה, גודין סבל מפציעות שהובילו לגדיעת רגלו השמאלית ולפגיעה ברגלו הימנית. הארכיאולוגים אמרו כי השרידים שהם מצאו בארון קבורה תואמים את אותן פציעות והם מאמינים ב"מידה רבה של סבירות" שזהו אכן גודין, שלחם גם במהפכה הצרפתית.

נפוליאון בונאפרטה. ShutterStock
הפלישה לרוסיה נכשלה. נפוליאון בונפרטה/ShutterStock

ההיסטוריון והארכיאולוג הצרפתי פייר מלינובסקי, ששיחק תפקיד מרכזי בגילוי, אמר כי התגלית היא סיומה של מסע ארוך. "זהו רגע היסטורי לא רק עבורי, אלא עבור שתי המדינות שלנו", הוא אמר לעיתון המקומי "רבושי פוט". לדבריו, נפוליאון הכיר את גודין מאז ילדותו. "נפוליאון היה אחד האנשים האחרונים שראו אותו בחיים, והוא הגנרל הראשון מהתקופה שמצאו את שרידיו".

האגודה ההיסטורית-צבאית של רוסיה, שהייתה מעורבת גם היא בחפירות, אמרה כי אם אכן מדובר בשרידיו, תהיה זו סנסציה. "ייתכן שנצטרך לזהות את השרידים עם עזרה של בדיקות DNA, שיכולות להימשך בין כמה חודשים לשנה", אמרו באגודה. "צאצאיו של הגנרל עוקבים אחרי החדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully