וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית רמת גן אישרה הפעלת הסעות בשבת; יהדות התורה - נסכל המהלך

מועצת חברי העיר בראשות כרמל שאמה-הכהן החליטה על הפעלת שני קווי אוטובוס לים ולמוקדי הבילוי בסופי שבוע ברוב של 15 חברים מול שישה. השאטלים יפעלו בצירי תנועה מרכזיים החל מה-19 ביולי. "מדובר בחציית קו אדום, נפעל למנוע את יישום ההחלטה", הבטיחו גפני וליצמן

הקלטה: מתוך ראיון של ח"כ משה גפני לתכניתם אודי סגל וקרן מרציאנו בגלי צה"ל סטילס : ראובן קסטרו

מועצת עיריית רמת גן אישרה אתמול (שלישי) הפעלת קווי שאטלים לים ולמוקדי הבילוי בעיר בסופי שבוע. החלטת מועצת העיר התקבלה בתום ישיבה סוערת התקבלה ברוב של 15 חברים שהצביעו בעד מול שישה שהצביעו נגד. לפי ההחלטה, שני קווי אוטובוס יפעלו בצירי תנועה מרכזיים למוקדי הבילוי בתל אביב החל מהתאריך ה-19 ביולי. ההחלטה הובילה לביקורת קשה מצד החרדים על חילול השבת והודעה כי יפעלו לסיכול ההחלטה.

במהלך הישיבה הודיע ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה-הכהן, כי מדובר בנושא מצפוני ולפיכך יאפשר חופש הצבעה לקואליציה בנושא. "התווכחנו! מעתה כולנו אחים אוהבים ומכבדים אחד את השני. עם ישראל תלוי קודם כל באחדותו", אמר שאמה-הכהן בתום ההצבעה.

הכרזה על ההתמודדותו של כרמל שאמה הכהן, לראשות עיריית רמת גן, כיכר אורדע, רמת גן. ראובן קסטרו
"עם ישראל תלוי קודם כל באחדותו". שאמה-הכהן/ראובן קסטרו

התוכנית של העירייה כוללת שני קווי אוטובוס, אחד מקריית קריניצי במזרח העיר והשני בחניון הפארק הלאומי, שינועו בצירים ראשיים ויאספו תושבים בתחנות האוטובוס הקיימות. בעירייה הבהירו כי האוטובוסים לא ייכנסו לשכונות ללא סמלי עירייה וללא עצירות מול מקומות רגישים לציבור הדתי בעיר, כדי לא לפגוע בצביון השבת.

"צביון של עיר לא יכול להבחן תחת אירועי הטווח הקצר. אין לי ספק שרמת גן בדרך להיות טובה יותר לכולם לחילונים ולדתיים. רק הכלה, הבנה ופסילת כל כפיה, יביאו לכך שלכולם יהיה פה טוב יותר והמשחק יפסיק להיות משחק סכום אפס בו טובתו וצרכו של אחד יכולים לבוא רק על חשבון האחר", אמר ראש העירייה. "אנחנו מובילים את העיר באחריות ובאומץ למקום הרבה יותר טוב לכולם".

עוד בוואלה!

מפלסים את דרכם בשלג: התיעוד האחרון של המטיילים בהימלאיה

לכתבה המלאה

יהדות התורה: מהלך מחפיר ומביש, שמתעלם משומרי המסורת

ביהדות התורה מתחו ביקורת חריפה על החלטת עיריית רמת גן. ראשי יהדות התורה סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני טענו כי מדובר בחציית קו אדום שפועל ממניעים אנוכיים. בהודעה שפרסמו עם הידיעה על דבר הפעלת מערך הקווים בשבתות נכתב: "נפל דבר בישראל! לבושתנו ולחרפתנו ביצעה עיריית רמת גן מהלך מחפיר ומביש לאישור היסעי תחבורה ציבורית בימי שבת וחג, תוך פגיעה בסטטוס קוו הנהוג בכל השנים, ותוך התעלמות מרגשותיהם של רבבות תושבי העיר שומרי מצוות ומסורת ישראל".

עוד מסרו ראשי יהדות התורה כי "מדובר בחציית קו אדום של ראש עירייה הפועל ממניעים אנוכיים וחיפוש כותרות, ובכך מכתים את העיר רמת גן בהרס ערכי הדת וקדושת יום השבת. צעד בוטה מעין זה יגרור מחיר פוליטי כבד נגד כרמל שאמה הכהן".

יעקב ליצמן ומשה גפני בעצרת תמיכה ביהדות התורה, ירושלים, 8 באפריל 2019. שלומי גבאי
"חציית קו אדום". גפני וליצמן/שלומי גבאי

בסוף הודעתם פנו השניים ליו"ר הכנסת ואמרו כי אמירתו היא זו שנתנה רוח גבית להחלטה הקשה של רמת גן על חילול השבת. "יש להצטער על כך כי אמירתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שיש לתת לראשי הערים להחליט בנושא הפעלת תחבורה ציבורית בשבת - נתנה רוח גבית להחלטה הקשה של עיריית רמת גן הערב, גם אם יו"ר הכנסת לא התכוון לכך".

בסיעה הודיעו כי יפעלו נגד ההחלטה על מנת לסכלה. "יהדות התורה מביעה מחאה גדולה נגד ההחלטה המבישה. הסיעה לא תעבור על כך לסדר היום ותפעל בשיתוף אנשי חוק ומשפטנים על מנת למנוע את יישום ההחלטה לפגוע בשבת קודש ובסטטוס קוו".

ח"כ ישראל אייכלר הוסיף: "לאחרונה חזר כרמל שאמה, השגריר מאונסק"ו ספוגת האנטישמיות. שם הוא נלחם נגד אנטישמיות וכשל כישלון חרוץ. כאן הוא נסחף ברוח האיבה נגד היהדות והשבת ו'פלישת החרדים' לרמת גן. מה שמזכיר את החלטות אונסק"ו נגד היהודים הפולשים לירושלים. מצער שראשי רשויות בימין שכחו מה זה להיות יהודים".

מגיב נוסף הוא ח''כ אופיר סופר (איחוד הימין), שצייץ בטוויטר כי "יש לי המון אהבה לעיר רמת גן. כצנחן היא זכורה לי כעיר מאוד מחברת, העיר המאמצת של הצנחנים. ואני שואל לאן לעזאזל אתה לוקח את זה כרמל שאמה? ובעבור מה - אהבת התקשורת? מה עם אהבת תושביך?".

ליברמן בירך: מקווה שעיריות נוספות ילכו בכיוון הזה

עם זאת, היו מי שברכו על ההחלטה. יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן צייץ הערב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את עיריית רמת גן על ההחלטה לאפשר תחבורה ציבורית גם בשבת. זה נעשה במינון נכון ובהתחשבות. מקווה שגם עיריות נוספות ילכו בכיוון הזה".

אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית ברך את עיריית רמת גן והביע תקווה כי הצעד יוביל למהלכים דומים מצד עיריות נוספות. "ישראל חופשית מברכת את ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן ואת מועצת העיר על ההחלטה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, תחבורה המאפשרת לכל תושבי העיר להמשיך לנוע גם בסוף השבוע בעיר ומחוצה לה. היוזמה המבורכת מצטרפת לשורה של ערים שדואגות לציבור החילוני, איפה שהמדינה מערימה קשיים, הערים פועלות בצורה פשוטה וראויה לטובת הציבור. מדובר בצעד חשוב בייחוד לקראת הבחירות הקרבות לכנסת אשר יוכרעו על נושא חופש הדת בישראל והשמירה על הדמוקרטיה. מקווים שהצעד שעושה הערב רמת גן יעודד ערים ורשויות מקומיות נוספות לפעול למען תושביהן".

(עדכון ראשון: 9/7, 23:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully