וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד האמירויות מסיגה כוחות מתימן בצל המתיחות עם איראן

9.7.2019 / 9:31

בעלת בריתה של סעודיה הנלחמת יחד עמה במורדים החות'ים מצמצמת את נוכחותה הצבאית. באבו דאבי טוענים שזו תוצאה של הסכם הפסקת אש בעיר נמל אסטרטגית, אך דיפלומטים אומרים כי היא מעדיפה לשמור על הכוחות בבית לאור החשש מטהראן. "אסטרטגיה של שלום"

עריכה: תומר לוי

איחוד האמירויות הערביות מצמצמת את נוכחותה הצבאית בתימן, על רקע המתיחות הגוברת באזור עם איראן. האמירויות, שכוחה בקואליציה הערבית הנלחמת במורדים החות'ים שני רק לערב הסעודית, אמרה כי היא תיאמה את המהלך במשך שנה ותיאמה אותו עם ריאד בעלת בריתה.

האמירויות הסיגה חלק מכוחותיה מאזורים בעיר הנמל עדן שבדרום המדינה ובחוף, אבל היא אמרה כי היא נותרה מחויבות לתמיכה בממשלה של הנשיא עבד-ראבו מנסור האדי המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית.

גורם באבו דאבי, שדיבר בעילום שם, אמר כי זאת לא החלטה שהתקבלה "ברגע האחרון". לדבריו, השיחות על שינוי פריסת הכוחות הואצו אחרי שגובש הסכם הפסקת אש בעיר הנמל חודיידה בדצמבר האחרון. עיר הנמל, שמשמת צינור חמצן למיליוני אזרחים, הייתה למוקד הלחימה בשנה שעברה כשכוחות הקואליציה הסעודית ניסו לכבוש אותה. במסגרת ההסכם, שטרם יושם במלואו, גם החות'ים וגם הכוחות שתומכים בקואליציה צריכים לסגת מהעיר.

הגורם הוסיף כי לאור ההסכם, "זה הגיוני מאוד שנעביר את הכוחות מחודיידה". לדבריו, גם הפעילות בבסיס שמפעילה האמירויות באריתריאה הסמוכה צומצמה. "אנחנו לא מודאגים לגבי ואקום ביטחוני בתימן, משום שאימנו כוח מקומי של 90 אלף לוחמים", אמר. "זאת אחת ההצלחות הגדולות ביותר שלנו בתימן".

חיילים של איחוד האמירויות הערביות בעיר הנמל עדן, תימן, 1 באוגוסט 2019. רויטרס
חיילים מאיחוד האמירויות בעיר הנמל עדן, 2015/רויטרס

דובר הקואליציה הסעודית אמר כי המדינות החברות משחקות תפקידים שונים ותורמים ככל שהן יכולות. "איחוד האמירויות הערביות ומדינות הקואליציה ממשיכות להשיג את מטרותיהן המבצעיות והאסטרטגיות ולהגיע למצב סופי של השבת הממשלה הלגיטימית של תימן", אמר הדובר, טורקי אל-מאלכי, לכתבים בריאד.

גורמים דיפלומטיים אמרו כי איחוד האמירויות מעדיפה לשמור קרוב אליה כוחות וציוד צבאיים למקרה של החרפת המתיחות בין ארצות הברית לבין איראן. וושינגטון מנהלת שיחות עם בעלות בריתה באזור ליצירת קואליציה עולמית להגנה על נתיבי אספקת נפט חיוניים במצרי הורמוז ובסמוך להם, אחרי תקיפת המכליות בחודשיים האחרונים.

הגורם באבו דאבי אמר כי יש צורך ליצור מנגנון משותף להגנה על הביטחון האזורי. הוא תיאר את שינוי האסטרטגיה של ארצו כמעבר מ"מלחמה תחילה" ל"שלום תחילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully