וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס וגיוס ילדים: "המחסל" הורשע בפשעים נגד האנושות

8.7.2019 / 14:18

השופטים בהאג מצאו את בוסקו אנטגנדה, מפקד מיליציה מקונגו לשעבר, בביצוע מעשי זוועות בעת המלחמה בתחילת שנות ה-2000. עונשו טרם נקבע, ויש לו 30 יום לערער. זאת הרשעה נדירה בבית הדין הפלילי. "האונס היה מנהג נפוץ"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שופטים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (שני) הרשיעו היום מפקד מיליציה לשעבר ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו בביצוע מעשי זוועות, הכוללים רצח, אונס וגיוס ילדים. בוסקו אנטגנדה, בן 45, היה מפקד המבצעים של "איחוד הפטריוטים הקונגולזיים" (UPC) שפעלה במזרח המדינה בשנים 2002 ו-2003.

הרשעתו ב-18 סעיפים שונים היא הצלחה נדירה של בית הדין בהאג, שהוקם ב-2002 כדי להעמיד לדין נאשמים בפשעי מלחמה ובפשעים נגד האנושות במקרים שבהם המדינות החברות בו לא רוצות או יכולת לעשות זאת. עונשו ייגזר של אנטגנדה, שכונה "המחסל", במועד מאוחר יותר. "נמצאת אשם ברצח, כפשע נגד האנושות", אמר לו השופט רוברט פרמר, שהקריא את סיכום הפסיקה.

הגנרל לשעבר בוסקו אנטגנדה בבית המשפט הפלילי הבינלאומי בהאג, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, 8 ביולי 2019. רויטרס
הסגיר את עצמו לרשויות ב-2013. אנטגנדה, היום/רויטרס

עורכי דינו טוענים כי הוא חיפש להשליט משמעת בשורות הכוחות שלו והעניש את אלו שהפרו את חוקי המלחמה. אנטגנדה, בן 46, שהיה לבוש בחליפה כחולה כהה, לא הגיב בעת הקראת ההחלטה של שלושת השופטים. יש לו 30 ימים לערער עליה. "האונס היה מנהג נפוץ", אמר השופט פרמר, שציין תקרית אחת שבה ילדה בת תשע נאנסה על ידי לוחמים שהיה תחת פיקודו.

עוד באותו נושא

האבולה משתוללת בקונגו, ואל תוך הקלחת הזו נכנס אויב חדש: דאעש

לכתבה המלאה

ה-UPC, שנשלטו על ידי בני ההמה, תקפו בזמן הסכסוך את בני הלנדו היריבים סביב השליטה על המחוז איטורי העשיר במחצבים. מאות אזרחים נהרגו ואלפים נוספים נמלטו מבתיהם. מנהיג הארגון, תומאס לובנגה, הורשע גם הוא על ידי בית המשפט והוא מרצה עונש של 14 שנות מאסר. אחד מיריביהם מתקופת המלחמה, גרמן קטנגה, הורשע גם הוא. אנטגנדה הסגיר את עצמו לשגרירות ארצות הברית ברואנדה השכנה ב-2013, אחרי שנמלט מארצו בשל סכסוכים פנימיים.

הגנרל בוסקו אנטגנדה, גומה, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, 4 באפריל 2009. רויטרס
מאות נהרגו בלחימה. אנטגנדה, 2009/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully