וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייק ניוז בגרמניה: הסרטון נגד מהגרים - תיעוד הקטטה מימית 2000

5.7.2019 / 20:40

מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" הפיצה ברשתות החברתיות תיעוד מקטטת מהגרים בבריכה בשטוטגרט. אלא שהסרטון שהוצג הוא למעשה תיעוד הקטטה שהתרחשה בימית 200 בחולון בחודש שעבר

קרדיט: שואגים לימין

מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה הואשמה אתמול (יום ה') בהסתה לגזענות, לאחר שפרסמה סרטון ברשתות החברתיות שלטענתה מתעד אלימות של מהגרים בשטוטגרט. אלא שאז התברר כי הסרטון שהתפרסם הוא תיעוד הקטטה בימית 2000 בחולון בחודש שעבר.

בסרטון, בו גם השתמשה מפלגת אלטנטיבה לגרמניה (AFD), נראים צעירים תוקפים מאבטחים בכיסאות פלסטיק בפארק המים. ביאטריס פון שטורך, סגנית מנהיג המפלגה, אמרה בקריינות שמלווה את הסרטון: "שטוטגרט. 50 חוליגנים. מבצע משטרתי נגד צעירים מתפרעים. מתקפות נגד מצילים".

בדבריה התייחסה פון שטרוך לקטטה בבריכה בשטוטגרט. במהלך האירוע עצרה המשטרה שלושה צעירים מקומיים, אלא שהסרטון הציג את הקטטה בחולון שסוקרה באופן נרחב בישראל.

קטטה המונית בימית 2000, 8 ביוני 2019. צילום מסך
מתוך תיעוד הקטטה בימית 2000/צילום מסך

כמה מכלי התקשורת בגרמניה תקפו את המפלגה על השימוש בסרטון. בחלק מהדיווחים אמרו כי המפלגה נהגה ב"טמטום" כשעשתה שימוש בסרטון, בו נכתב בעברית על חולצת המאבטח.

בסרטון אחר שפרסמה המפלגה נשמעת פון שטורץ' אומרת "המדינה שלנו השתנתה בצורה דרסטית. וזה בגלל שמספר המהגרים גבוה מדי". באלטרנטיבה לגרמניה ותומכיה טוענים כי הציבור אינו חש בבטחה בבריכות השחייה, מאחר שמהגרים רבים נוהגים לנצל את האווירה בהן להטרדת נשים, כייסות, ואף נוהגים לייצר קטטות המוניות.

אלטרנטיבה לגרמניה הצליחה להיכנס לפרלמנט הגרמני בפעם הראשונה ב-2017. עלייתה באה כחלק מגל זעם על החלטת הקנצלרית אנגלה מרקל לקלוט בגרמניה כמיליון פליטים מהמזרח התיכון ומאפריקה. יריביה הפוליטיים של המפלגה טוענים כי השפה בה נעשה שימוש במסריה מעודדים אלימות מצד גורמי ימין במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully