וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד הגיבה לסערה: "אישה יכולה לעשות הכול, גם לעמוד בראש מדינה"

5.7.2019 / 8:34

בעקבות דבריו של הרב אבינר, שאמר כי הפוליטיקה אינה מקום לנשים, הגיבה שקד בטוויטר וכתבה כי "אישה יכולה גם לטייל, גם להיות אימא, גם למנכ"ל חברה". הרב אבינר חתם על מכתב נגד הצבתה של שקד בראש רשימת ימין מאוחדת

עריכה: עמית שמחה

"רק מזכירה שאישה יכולה לעשות הכול, גם לטייל, גם להיות אימא, גם לעמוד בראש מפלגה, גם בראשות עיר, גם למנכ"ל חברה וגם לעמוד בראש מדינה". כך כתבה הבוקר (שישי) איילת שקד בחשבון הטוויטר שלה, בעקבות דבריו מעוררי הסערה של הרב שלמה אבינר, לפיהם פוליטיקה אינה זירה לנשים.

הרב אבינר, מבכירי הציונות הדתית, חתם השבוע על מכתב נגד הצבתה של שקד בראש רשימת ימין מאוחדת, כפי שנחשף בוואלה! NEWS. אתמול הסביר את "גילוי הדעת" עליו חתם, והסביר כי "אנחנו חושבים שצריך מפלגה דתית בגלל שמדינה זו לא רק כלכלה או ביטחון, זה ואמונה ועבודה גדולה שצריך לעשות אותה", אמר. "בגלל זה צריך אנשים שכל חייהם זה יהיה התורה. הם יכולים להוביל את המאבקים האלה לטובת האומה".

עוד באותו נושא בוואלה! NEWS:
הרב אבינר בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: "פוליטיקה אינה לנשים"
"סוגיה ערכית": רבנים נגד הצבת שקד בראש רשימת ימין מאוחדת

איילת שקד בכנס המיזם שיחבר בין ישראל והתפוצות,  AJC, ירושלים, 23 ביוני 2019. רוני כנפו
"אישה יכולה לעשות הכול". שקד/רוני כנפו

"האם מפלגה זה בשביל מנדטים או ייעוד בשביל המדינה?", המשיך הרב. "אנחנו יודעים שבהרבה מדינות בעולם אפשר לקנות את הפוליטיקאים וכך הם יוותרו על הייעוד שלהם". בריאיון לרשת ב' הרב נשאל "האם עדיף לאבד מנדטים גם אם שקד תביא יותר?" - הרב השיב: "אתה צודק".

הוא נשאל גם "אם היה מדובר באישה דתיה זה כן היה בסדר?", והשיב: "גם זה לא בסדר. המערבולת המסובכת של הפוליטיקה היא לא זירה בשביל התפקיד הנשי. נשים לא לפוליטיקה". דבריו אלה עוררו סערה על מקומן של הנשים בפוליטיקה.

מפלגת הבית היהודי הגיבה אתמול על הדברים, ואמרה כי "הבית היהודי היא המפלגה הראשונה שבנתה פורום נשים משמעותי המצמיח נשים מנהיגות וכ-45% מהמתפקדים הן נשים", נמסר. "כמו כן, במפלגה יש שריון לנשים על מנת לקדם ייצוג הולם וראוי בכנסת. הציונות הדתית מורכבת מגוונים ומתפיסות שונות אבל בשעת מבחן אנו יודעים להיות תחת מפלגה אחת. אנו מאמינים שלנשים יש מקום חשוב בעשייה הישראלית".

הרב שלמה אבינר, רבה של שכונה א' בהתנחלות בית אל, וראש ישיבת עטרת ירושלים בירושלים. עומר מירון
"נשים לא לפוליקה". הרב אבינר/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully