וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פסיקת העליון: ממשל טראמפ ביטל את שאלת האזרחות במפקד האוכלוסין

למורת רוחו של נשיא ארה"ב, הבית הלבן לא יכלול את השאלה השנויה במחלוקת בשאלון לספירת מספר התושבים בשנה הבאה. זאת, אחרי שבית המשפט קבע כי אין הצדקה למהלך, שלפי ארגוני זכויות אזרח והדמוקרטים היה מפלה מיליוני שחורים ולטינים. "זמנים עצובים", אמר טראמפ

הממשל האמריקני ביטל את התכנית השנויה במחלוקת שלו לכלול את שאלת האזרחות במפקד האוכלוסין שיתקיים בשנה הבאה. זאת ימים אחרי שבית המשפט העליון קבע כי הסיבות שבהן השתמש הבית הלבן כדי להצדיק את המהלך לא היו משכנעות מספיק.

הבית הלבן טען כי השאלה תחזק את ההגנה על קולותיהם של המצביעים, אך ארגוני זכוית אזרח ודמוקרטים אמרו כי זה ירתיע מיליוני אנשים - בעיקר שחורים ולטינים - מלהשתתף במפקד המתקיים פעם בעשור.

הנשיא דונלד טראמפ שקל בתחילה לדחות את המפקד כדי לאפשר לממשל להמשיך בנתיב המשפטי, אך הממשל נסוג מהמהלך אתמול והחל להדפיס את השאלונים ללא השאלה הבעייתית. טראמפ הזועם אמר כי "אלו זמנים עצובים מאוד עבור אמריקה".

אירוע בבוסטון לציון שנה לתחילת מפקד האוכלוסין של ארה"ב, 1 באפריל 2019. רויטרס
אירוע בבוסטון לציון שנה לתחילת מפקד האוכלוסין, אפריל/רויטרס

השאלה אם "האם האדם הזה הוא אזרח ארצות הברית?" לא הופיעה בשאלונים הכלל ארציים מאז 1950, אולם היא כן נשאלה כמה תתי-קבוצות בין 1970 ל-2000. המפקד מסייע לממשל לשרטט את מחוזות הבחירה, וקובע כמה מימון פדרלי תקבל כל מדינה, שאלה של מאות מיליארדי דולרים. ללא הכללתם של מיליוני מיעוטים, שרבים מהם מזוהים עם הדמוקרטים, הייתה מיטיבה עם הרפובליקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully