וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הזעם העולמי: יפן חידשה את ציד הלווייתנים אחרי 30 שנה

1.7.2019 / 14:00

חמש ספינות יצאו מעיר הנמל קושירו, עם חידוש ציד היונקים הימיים למטרות מסחר. בטוקיו טוענים כי הם לא בסכנת הכחדה, על אף החשש לפגיעה חמורה בסביבה. "זה חלק מתרבות האוכל של יפן"

ספינות ציד לווייתנים בעיר הנמל קושירו, יפן, 1 ביוילי 2019. רויטרס
לווייתן שניצוד היום בנמל קושירו/רויטרס

יפן חידשה היום (שני) את ציד הלווייתנים לצורכי מסחר אחרי יותר משלושה עשורים, על אף גינויים מרחבי הקהילה הבינלאומית והחשש מפני גורלם של היונקים הימיים.

יפן טוענת זה זמן רב שמעט מאוד מיני לווייתנים נתונים בסכנת הכחדה, ובדצמבר היא הודיעה על עזיבת ארגון ציד הלווייתנים הבינלאומי בתום קמפיין לחץ שנמשך שנים מצד גורמים בתעשייה על ראש הממשלה שינזו אבה. מחוז הבחירה שלו כולל עיר שבה ציד הלווייתנים נהוג שנים ארוכות.

"אם היו לנו עוד לווייתנים, היינו אוכלים אותם יותר", אמרה סצ'יקו סקאי, נהגת מונית בת 66 מעיר הנמל קושירו שבחלק הצפוני ביותר של האי הוקאידו. משם יצאו חמש ספינות הציד לאחר טקס קצר. "זה חלק מתרבות האוכל של יפן". היא סיפרה כי היא נהגה לאכול הרבה לווייתנים בתור ילדה. "העולם מתנגד, אבל אפשר לומר דברים דומים על בעלי חיים שמגדלים ביבשה והורגים בשביל מזון".

הספינות, שאליהן הצטרפו כלי שיט מהנמל הדרומי שימוננוסקי, יעבירו את מרבית חודשי הקיץ בציד לווייתנים ממיני המינקי ולווייתני מקור. המכסה השנתית שהציבה יפן לציד בעונה זו הוא 227. המכסה, שתיקבע מדי שנה, נמוכה יותר מ-330 הלווייתנים שנהגה יפן לצוד במי אנטרקטיקה עד לאחרונה.

ספינות ציד לווייתנים בעיר הנמל קושירו, יפן, 1 ביוילי 2019. רויטרס
המכסה השנתית שהציבה יפן לציד בעונה זו הוא 227/רויטרס

בשנת 2014 קבע בית הדין הבינלאומי לצדק כי על יפן לעצור את ציד לווייתני באנטארקטיקה. יפן השעתה את הציד לעונה אחת ועשה כמה שינויים, כמו קיצוץ במספר הלווייתנים והמינים שאותם היא צדה. עם זאת, היא חידשה את הציד בעונת 2015-2016, כשהיא הטילה מכסות לציד של 333 לווייתנים באנטארקטיקה בשנה.

היא החלה בציד לווייתנים למטרות מדעיות ב-1987, שנה לאחר תחילת האיסור הבינלאומי שהוטל. חלק גדול מהבשר מגיע למדפי החנויות, אף שרוב היפנים כבר לא אוכלים אותו. מדובר בתעשייה קטנה במיוחד, כשרק כ-300 איש בלבד מקושרים אליה ישירות. האספקה השנתית היא בסכך הכול בין 4,000 ל-5,000 טונות, השווים כ-40 עד 50 גרם עבור כל אזרח, או כמשקלו של כחצי תפוח. אפילו תומכי ציד הלווייתנים מודים שיצרת ביקוש תדרוש זמן.

פעילים למען איכות הסביבה אומרים כי תחילת הציד נדחתה עד תום פסגת G20 בסוף השבוע, אבל תומכי הציד מכחישים. "זהו יום עצוב עבור הגנת הלווייתנים בעולם", אמרה ניקולה בינון מארגון Humane Society International. "יפן אמנם הסירה את השימוש במילה 'מחקר', אבל היצורים המרהיבים האלו נטבחים ללא סיבה לגיטימית".

פטריק רמאג', ראש הקרן הבינלאומית לרווחת בעלי החיים, אמר דווקא כי זהו פתרון שיכול להוביל את יפן לנטוש את הציד בסופו של דבר. "זו החלטה טובה עבור הלווייתנים, זו החלטה טובה עבור יפן, וזו החלטה טובה עבור מאמצי השימור הבינלאומיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully