וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שהנהיג את מאבק קורבנות 11 בספטמבר מת מסרטן

30.6.2019 / 11:29

לואיס אלברז, שעבד באתר ההריסות של מגדלי התאומים וחלה בסרטן, הופיע החודש בפני הקונגרס וביקש מהמחוקקים לחדש את העברת הכספים לקרן הפיצויים: "זה לא כרטיס לגן עדן". ימים לאחר מכן, הוא אושפז בהוספיס

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

השוטר לשעבר שהוביל את המאבק למען תשלום פיצויים לקורבנות פיגועי 11 בספטמבר מת אתמול (שבת) בגיל 53 ממחלת הסרטן. ראש מחלקת הבילוש במשטרת ניו יורק, דרמוט שיאה, הודיע אתמול על לכתו של לואיז אלברז, שלדבריו היה "מקור להשראה, לוחם וחבר".

מוקדם יותר החודש הופיע אלברז בפני הקונגרס לצדו של המגיש לשעבר של התכנית "דיילי שואו" ג'ון סטיוארט, ופנה אל המחוקקים כדי שאלו יסכימו להארכת פעילותה של קרן הפיצויים. "הקרן הזו היא לא כרטיס לגן עדן, היא כדי לדאוג למשפחות שלנו", אמר אלברז השברירי בשימוע בבית הנבחרים, שנערך ב-11 ביוני. "כולכם אומרים שלעולם לא תשכחו. ובכן, אני כאן כדי להבטיח שלא". ימים לאחר עדותו, הוא הועבר להוספיס בלונג איילנד, שם הלך אתמול לעולמו.

לואיס אלברז בשימוע בקונגרס, יוני 2019. AP
משפחתו הודתה על התמיכה שקיבל. אלברז בקונגרס, החודש/AP

אשתו, שלושת בניו, הוריו ושלושה מאחיו עדיין בחיים, והמשפחה כתבה בפייסבוק כי הוא ריגש רבים באמצעות שיתוף המאבק שלו בסרטן. "תודה על הזמן שהיה לנו איתו, זאת הייתה ברכה", כתבו. החוק לחידוש קרן הפיצויים המספקת סיוע לשוטרים, לכבאים ולאחרים שהגיבו למתקפת הטרור ב-2001 התקבל פה אחד על ידי חברה הוועדה.

אלברז אובחן כחולה בסרטן המעי ב-2016. הוא קישר את המחלה שלו לשלושת החודשים שבהם עבד בהריסות מרכז הסחר העולמי, ששני מגדליו קרסו בעת התרסקות המסוקים במתקפה של אל-קאעדה.
לפי איגוד הסרטן האמריקני, 1 מכל 22 גברים ואחת מכל 24 נשים יאובחנו כחולי סרטן המעי במהלך חייהם. המחלה צפויה להרוג 51 אלף איש השנה, מה שהופך אותה לסוג השני הקטלני ביותר של סרטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully