וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי ימין קיצוני בגרמניה חיברו "רשימת מוות" של אנשי שמאל ותומכי הגירה

חברי קבוצת "הצלב הצפוני" קיבלו גישה למאגרי מידע של המשטרה ואספו שמות של פוליטיקאים מהשמאל ומהימין שהביעו תמיכה במדיניות של מרקל. הם רכשו שקי גופות וחומרים כימיים להמסתן, והחשיפה מגיעה אחרי רצח פוליטיקאי שתמך בהגירה על ידי איש ימין קיצוני

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

קבוצת אנשי ימין קיצוני בגרמניה חיברה "רשימת מוות" של אנשי שמאל ושל תומכי הגירה באמצעות גישה למאגר מידע של המשטרה - כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. הם אספו כלי נשק והזמינו שקים וחומרים כימיים שנועדו לשמש אותם להיפטר מהגופות.

הקבוצה, "הצלב הצפוני", נמצאת תחת חקירת התביעה הכללית של גרמניה מאז אוגוסט 2017, בחשד שהיא מתכננת מתקפת טרור. לפי הדיווחים, לכ-30 חברי הקבוצה היו קשרים למשטרה ולצבא, ולפחות אחד מהם עדיין מועסק ביחידה מיוחדת בלשכת החקירות הפליליות במדינה. בעבר הייתה הקבוצה חלק מתנועת שרדנות הנערכת לתרחישים אפוקליפטיים ולקריסת הסדר החברתי הקיים.

עם זאת, לפי דוח של RedaktionsNetzwerk Deutschland, סוכנות מחקר מהאנובר שלה יש קשרים לעיתונים קטנים יותר באזור, הקבוצה הכינה את הקרקע למתקפה גדולה נגד אויבים פוליטיים.

הלווייתו של הפוליטיקאי וולטר לובק, שנרצח לפי החשד על ידי פעיל ימין קיצוני, קאסל, גרמניה, 13 ביוני. AP
הרצח הדליק נורה אדומה. הלוויית לובק בתחילת החודש/AP

חברי הקבוצה תקשרו דרך הטלגרם המוצפן, והצליחו לאסוף מתוך מחשבי המשטרה כ-25 אלף שמות וכתובות של פוליטיקאים מקומיים שלהם היה תפקיד מרכזי במשבר הפליטים ב-2015. רובם היו ממדינות מזרח גרמניה, חברי מפלגות שונות, מהשמאל ועד הנוצרים-דמוקרטים של הקנצלרית אנגלה מרקל.

במקביל, שלושה מחברי הקבוצה נחקרים על ידי תובע בעיר שוורין בחשד שהחזיקו יותר מעשרת אלפים קליעים כמו גם בכלי נשק. הקבוצה מכחישה כי היא תכננה לרצוח את האנשים שהופיעו ברשימות. הדיווח פורסם כמה שבועות אחרי הרצח של הפוליטיקאי וולטר לובק, חבר מפלגתה של מרקל שתמך במדיניות ההגירה שלה. הוא נורה למוות בביתו על ידי איש ימין קיצוני

החשוד, סטפן ארנסט, הודה בשבוע שעבר ברצח שהתרחש בתחילת החודש. ביום חמישי נעצרו שני חשודים נוספים במעורבות ברצח, שעורר שאלות לגבי תפקוד שירותי המודיעין ביחס לאיום הימין הקיצוני. אחד העצורים מכר לפי החשד את כלי הנשק, והשני חשוד שיצר את הקשר ביניהם.

ארנסט, לפי הדיווחים בגרמניה, הודה כי הוא זעם על דבריו של לובק מאירוע שבו נכח באוקטובר 2015. באותו מפגש עירוני בעיר קאסל, שעסק במקלט חדש לפליטים, אמר לובק: "יש לעמוד למען הערכים כאן. מי שלא רוצה לעשות זאת, יכול לעזוב את המדינה הזאת בכל זמן. זאת זכותו של כל גרמני".

עוד באותו נושא

גרמניה: 11 גברים, רובם מהגרים, נאשמים באונס נערה

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בפסגת G-20 באוסקה שביפן, 28 יוני 2019. רויטרס
איום הימין הקיצוני מתחזק. מרקל/רויטרס

ביום חמישי פרסמה סוכנות ביון הפנים של גרמניה, BfV, דוח שלפיו יש ירידה במספר העבירות שבוצעו בידי ארגוני ימין קיצוני רשומים, אולם חלה עלייה במספר הפשעים האלימים שלהן. בנוסף לכך, בשנה האחרונה גדלו מספר התומכים בימין הקיצוני, בשמאל הקיצוני ובאסלאם הקיצוני. בדוח לא הוזכר "הצלב הצפוני", והסוכנות ספגה ביקורת על כך שהיא מעלימה עין מהסכנה הנשקפת מתנועות ניאו-נאציות.

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully