וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת היופי חשפה: הרודן לשעבר אנס אותי

פאטו "תופאח" ג'אלואו אמרה כי יחיא ג'אמיע, ששלט ביד רמה בגמביה עד הדחתו לפני שנתיים וחצי, הציע לה להתחתן עמו ואחרי שסירבה - הוא פיתה אותה למגוריו, סטר לה ואנס אותה: "אני מקווה לפגוש אותו בבית המשפט. הממשל החדש פתח בחקירה מקיפה, בעקבות טענות נוספות

צילום: מתוך ה-youtube של Human Rights Watch, עריכה: ליר שפיגלר

מלכת היופי לשעבר של גמביה עוררה סערה כשחשפה כי הרודן לשעבר יחיא ג'מיע אנס אותה לפני כמה שנים, ופתחה תיבת פנדורה במדינה המנסה להתאושש מתקופת שלטונו האימתנית.

פאטו "תופאח" ג'אלואו סיפרה כי כשהייתה בת 18, היא פגשה את ג'מיע אחרי שניצחה בתחרות מלכת היופי בשנת 2014. היא אמרה לרשת BBC כי בחודש שאחרי ניצחונה, הנשיא לשעבר שימש עבורה מעין אב, העניק לה עצות, מתנות וכסף, וגם דאג להתקנת מים זורמים בבית משפחתה.

לאחר מכן, בארוחת ערב שארגן אחד מיועציו של השליט, היא סיפרה כי הוא ביקש ממנה להתחתן עמו. היא סירבה ודחתה הצעות אחרות מהעוזר של ג'מיע, שנועדו לשכנע אותה להסכים, אבל הוא התעקש שהיא תשתתף בטקס דתי בארמון. עם זאת, כשהגיעה למקום, ביוני 2015, היא נלקחה למגוריו הפרטיים של הנשיא.

"זה הי ברור מה הולך לקרות", היא אמרה ותיארה את זעמו של הרודן אחרי שדחתה את הצעתו. ג'אלואו אמרה כי הוא סטר לה והזריק לה משהו לזרוע עם מחט. "הוא חיכך את איבר מינו בפניי, הוריד אותי על הברכיים, הפשיל את השמלה שלי ואנס אותי". הצעירה אמרה כי לאחר מכן, היא הסתגרה בביתה למשך שלושה ימים ואז החליטה להימלט לסנגל השכנה.

בבירת סנגל, דאקר, היא חיפשה סיוע של ארגוני זכויות אדם. כמה שבועות לאחר מכן, היא קיבלה מעמד מוגן ועברה לקנדה, שם היא חיה עד היום.

מלכת היופי לשעבר של גמביה. אתר רשמי
ברחה לקנדה. פאטו "תופאח" ג'אלואו/אתר רשמי

ג'אלואו, בת 23, אמרה כי היא מקווה לפגוש יום אחד את ג'מיע, בן 54, בבית המשפט. הרודן חי בגלות בגינאה המשוונית, וטרם הגיב לטענות. דובר מטעם מפלגתו של הנשיא לשעבר דחה את הדברים ואמר כי מדובר ב"טענות לא מבוססות" נגד הנשיא לשעבר, "שאין לו זמן להגיב לשקרים ולהכפשות. הוא אדם ירא שמיים ומנהיג צדיק שרוחש כבוד לנשות גמביה", אמרו במפלגה.

העדות שלה היא חלק מדוח של ארגון משמר זכויות האדם וארגון "משפט בינלאומי" הכולל עדויות על מקרי אונס ותקיפות מיניות אחרות שבוצעו על ידי ג'מיע. התובע הכללי במדינה, אבו בכר טמבדו, שיבח את האומץ של ג'אלואו ואמר כי הנשיא לשעבר ניצל את תפקידו לרעה ואמר כי העדויות נגדו הן "מחרידות".

המדינה הקטנה שבמערב אפריקה הקימה ועדה לחקירת תקופת שלטונו בת 22 השנים של ג'מיע, והנשיא הנוכחי, אדמה בראוו, אמר כי הוא ימתין לדוח הסופי לפני שיקדם את הבקשות להסגרה אפשרית של קודמו בתפקיד מגינאה המשוונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא גמביה לשעבר יחיא ג'אמיע עוזב את המדינה, 22 בינואר 2017. AP
חי בגלות. ג'אמיע עוזב את המדינה, ינואר 2017/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully