וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המסוק במנהטן: "הטייס לא ידע היכן הוא נמצא"

דוח החקירה הראשוני העלה כי טים מקורמק, הקורבן היחיד בתאונה, לא הצליח לשוב על עקבותיו כמה דקות אחרי שהמריא, על רקע מזג האוויר הסוער. משפחתו: "לא רצה לפגוע בחיים של אף אחד אחר חוץ משלו"

לפחות הרוג אחד בהתרסקות מסוק על גג בניין במנהטן/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

טייס המסוק שהתרסק כשפגע בגורד שחקים בניו החודש "לא ידע היכן הוא נמצא" - כך עולה מדוח חקירה ראשון סביב התקרית. המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB) אמרה כי הטייס, טים מקורמק, בן 58, ביקש לשוב למנחת המסוקים זמן קצר אחרי שהמריא, בשל מזג האוויר הסוער באותו היום. המסוק שלו עלה בלהבות כשהוא פגע במגדל בן 54 הקומות. הוא היה האדם היחיד בכלי הטיס בעת התאונה ב-10 ביוני.

הטייס המריא ממנחת בל-אייר פרמס שבמדינת ניו יורק, עם נוסע אחר, שגם לו היה רישיון טיס, בסביבות השעה 10:30, לפי שעון מקומי. לאחר מכן, הוא עצר לזמן קצר לתדלוק בפופקפסי, לפני שהמריא למתחם מסוקים ברחוב 34 במנהטן, שם עזב הנוסע שלו. לפי הדוח, מקורמק המתין שם במשך כשעתיים, בשל הגשם והערפל.

לאחר מכן, הוא אמר לאנשי הצוות במקום כי הוא ראה "חלון של 20 דקות" להגיע ליעד הסופי שלו בלינדן, ניו ג'רזי. הוא יצא בסביבות השעה 13:30, וכעבור חמש עד שבע דקות, הוא יצר קשר עם רשות התעופה וביקש לשוב בחזרה. אחרי שנאמר לו שעדיף לו לנחות, הוא אמר בקשר שהוא "לא יודע היכן הוא".

בדוח נכתב כי הוא טס בצורה תזזיתית בשמי האיסט ריבר, כשהוא משנה מסלול וגובה כמה פעמים לפני שעשה פנייה דרמטית ושהיה בשמי מנהטן. בסוף הוא פגע במגדל AXA Equitable בשדרה השביעית, לא רחוק מכיכר טיימס. עדי ראיה סיפרו כי המבנה רעד אחרי ההתרסקות, אולם לא היו נפגעים נוספים.

עשן מיתמר ממגדל, מנהטן, ניו יורק, אחרי התרסקות מסוק, 10 ביוני 2019. רויטרס
עשן מיתמר מהמגדל אחרי התרסקות המסוק/רויטרס

ה- NTSB אמרה כי כל המרכיבים המרכזים במנוע מסוק ה"אגוסטה" A109E הדו-מנועי נמצאו באתר ההתרסקות, אולם "חתיכות קטנות של שברים נמצאו בקומה ה-50 וברחוב". לפי הדוח, המסוק, ששימש לטיסות מנהלים, עבר בדיקה חודש לפני התאונה.

מקורמק, לפי רשות התעופה הפדרלית, השלים את רישיונו להטיס מסוקים ומטוסים חד-מנועיים ב-2004. בזמן מותו, הוא הוכשר להטיס בטיסות מסחירות ולהדריך, והשלים יותר מ-2,800 שעות טיסה.

משפחתו של מקורמק, כבאי מתנדב, תיארה אותו כ"אדם דואג ורחום ששם את עצמו לפני אחרים". היא אמרה כי היא סבורה שהוא נחת על הגג "כדי לא לפגוע בחיים של אף אחד אחר חוץ משלו".

אחרי התאונה, שגרמה לתבהלה רבה בעיר שעדיין לא התאוששה מריסוק המטוסים על מגדלי התאומים, אמר ראש העיר ביל דה בלאזיו כי על ה-FAA להדק את התקנות בנוגע לכלי טיס הטסים בסמוך למנהטן.

עוד באותו נושא

מסוק התרסק על גג גורד שחקים בלב מנהטן, הטייס נהרג

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully