וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה שלחה עוד מטוס צבאי אל ונצואלה

25.6.2019 / 11:37

מטוס של חיל האוויר הרוסי נצפה נוחת בנמל התעופה הגדול ביותר במדינה, חודשים אחרי שנשיא ארה"ב דחק במוסקבה להסיג את כוחותיה התומכים במדורו. בתחילת החודש הצהיר כי רוסיה תסיג את רוב כוחותיה, אך בקרמלין דחו זאת

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מטוס של חיל האוויר של רוסיה נחת בוונצואלה אתמול, ולפי מוסקבה הוא נועד לשרת את הציוד הצבאי שכבר נמצא במדינה. לפי כתב של רויטרס ואתר העוקב אחרי טיסות, המטוס נחת אתמול בנמל התעופה המרכזי של ונצואלה, כשלושה חודשים אחרי שנחיתת מטוסים רוסיים החריפה את המתיחות בין וושינגטון למוסקבה סביב עתידו של המנהיג הסוציאליסטי ניקולס מדורו.

"מכל נקודת מבט שהיא, שיתוף הפעולה הזה הוא שקוף", אמר סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ריבקוב, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות אינטרפקס. "אין בכך שום דבר שיגרום לערעור היציבות באזור או למצב אחר".

במרץ, אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי על רוסיה להסיג את כל כוחותיה מוונצואלה. זאת בזמן שרוסיה אמרה אז כי המטוסים נשאו מומחים שאמורים היו לסייע במימוש עסקאות נשק בין המדינות. בתחילת החודש טען טראמפ כי רוסיה החזירה את רוב כוחותיה מהמדינה הדרום אמריקנית הסובלת ממשבר פוליטי, כלכלי והומניטרי חמור, אולם במוסקבה הכחישו זאת והטענה לא נשמעה שוב.

בעוד שרוסיה מגבה את מדורו, ארצות הברית ומרבית מדינות המערב תומכות במנהיג האופוזיציה חואן גוואידו. בינואר הוא הכריז על עצמו כנשיא הזמני בטענה שניצחונו של מדורו בבחירות בשנה שעברה לא היו לגיטימיות, אולם מאז נעצר המומנטום שלו וניסיון שלו לקומם את הצבא נגד הנשיא בחודש אפריל נחל כישלון.

חיילים מצבא ונצואלה שומרים על מטוס של חיל האוויר של רוסיה בנמל תעופה בפאתי קראקס, 29 במרץ 2019. רויטרס
חיילים מצבא ונצואלה שומרים על מטוס של חיל האוויר של רוסיה בנמל תעופה בפאתי קראקס, 29 במרץ 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully