וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך דינה של בת ה-7: ביטול האישום הוא הפקרות, הילדה שבורת לב

לאחר החלטת הפצ"ר לשחרר ממעצר את מחמוד קטוסה תקף פרקליט משפחת הילדה שנאנסה את ההחלטה וטען כי "תושבי ישראל צריכים להיות מאוד מודאגים". לדבריו, הילדה ומשפחתה בהלם מוחלט: "היא לא מוכנה לצאת מביתה". פרקליטו של קטוסה: "עדיין עצוב, יש ילדה שנאנסה ואדם שנכלא"

צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

דרמה בפרשת אונס בת השבע בבנימין | כל הפרטים

  • התביעה חזרה בה מאישום החשוד מחמוד קטוסה, שישוחרר ממעצר
  • הפצ"ר: התשתית הראייתית אינה עולה בעת הזו כדי סיכוי סביר להרשעה
  • חקירת המשטרה תימשך ביחס לקטוסה והן בכיוונים נוספים
  • חלק מממצאי פעולות החקירה החדשות חידדו את הקשיים הראייתיים
  • גורם במשטרה: "מתחילים את החקירה מאפס - קטוסה החשוד המרכזי"
  • אחיו של קטוסה: תודה לאל שעברנו את זה

ההודעה על ביטול כתב האישום ושחרורו ממעצר של מחמוד קטוסה שנאשם באונס הילדה בת השבע בבנימין עוררה זעם בקרב בני משפחתה. עו"ד יהודה פריד, פרקליטה של המשפחה אמר הבוקר (שלישי) לאחר ההחלטה כי מדובר ב"לא פחות מהפקרות". לדבריו, "נכון לאתמול בחצות, הילדה היתה עדיין בחקירה ועל פי המידע שבידנו זיהתה באופן נחרץ את הנאשם כמי שאנס אותה".

לדברי פרקליט המשפחה, "אתמול התקבלו ראיות חדשות, מזעזעות ומדאיגות ולא ברור לנו איך יתכן שלמרות ראיות אלו ונחרצות הילדה, המדינה מתעוררת הבוקר לסיטואציה בה משחררים הביתה אדם שילדה בת שבע טוענת בנחרצות שהוא האיש שאנס אותה. תושבי מדינת ישראל צריכים להיות מאוד מודאגים בבוקר זה". הוא הוסיף כי המדינה הסתכלה אמש לילדה בעיניים בעודה מתארת בכאב עצום את שחוותה והפנתה לה את גבה. הבטחנו לילדה שלא נפקיר אותה ונמשיך מצדנו לעשות הכול כדי למצות את הדין". פריד תאר את מצבה של הילדה ואמר כי "הילדה ומשפחתה בהלם מוחלט, הילדה שבורת לב ולא מוכנה לצאת מביתה. אנחנו שוקלים ברגעים אלו את המשך דרכנו".

עוד בנושא:
גורם במשטרה: "חקירת אונס הילדה מתחילה מאפס; קטוסה החשוד המרכזי"
אונס בת ה-7: הפרקליטות החליטה לחזור בה - הנאשם ישוחרר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוחרר לאחר מעצר ממושך. קטוסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד דרוויש נאשף, המייצג את קטוסה, אמר כי הוא קיבל את ההחלטה לשחררו ברגשות מעורבים. "מצד אחד מאוד שמח שהוא הולך הביתה ויוכל לחבק את משפחתו, אבל מצד שני זהו יום עצוב. יש ילדה שנאנסה ויש אדם שישב בכלא כמעט חודשיים . והיום כולם יודעים דברים שאמרתי לפני שבוע. מעבר לעניין האישי של מחמוד זה מקרה שצריך לעורר תהיות בכל הנוגע להתנהלות של המשטרה בצד הזה של הקו הירוק. אשמח מאוד אם מה שאני שומע לעניין הרצינות לבחון את זה יקרה. ולא יתמקדו רק באופן הטכני אלא לכל מה שקשור להתנהלות משטרת ישראל מול האוכלוסייה הספציפית הזו".

נאשף הוסיף כי "כולנו היינו ביחד וחיינו את התיק בשבוע האחרון וכולכם נחשפתם ברובד כזה או אחר להתנהלות. אני מקווה שבסופו של דבר האירוע הזה בעניין של מחמוד אולי מעורר אנשים. בסופו של יום אנחנו רוצים הליך הוגן ואני מקווה שמתישהו גם פה יהיה".

פרקליטו הנוסף של קטוסה, עו"ד מונדר אבו אחמד, אמר הבוקר כי הוא "חש תחושות של אדם זכאי, חף מפשע. נחכה לו כאן בבית המשפט הצבאי ונלווה אותו לכפר. עדיין לא דיברנו איתו. אני בטוח שהשב"ס הודיע לו, ניפגש איתו ונעדכן אותו בכל ההליך המשפטי הצפוי. גם מהצד השני יש פה ילדה שנפגעה, אני מזדהה עם הילדה והמשפחה אבל יש פה עצור שלא קשור לאירוע הזה".

עו״ד יהודה פריד וטל גבאי. אבי אשכנזי, אבי אשכנזי
"הבטחנו לילדה שלא נפקיר אותה". פרקליטי משפחת הילדה, עו"ד טל גבאי ועו"ד יהודה פריד/אבי אשכנזי , אבי אשכנזי

אנואר קטוסה, אחיו של מחמוד, התייחס להחלטה על שחרורו של אחיו ואמר כי המשפחה חזרה לחיים. "אני לא יכול להסביר. הייתי מת ועכשיו אני יצאתי מחדש לחיים. אנחנו אומרים תודה לאל שעברנו את זה".

בית המשפט הצבאי בעופר היה אמור לקיים היום דיון בהארכת מעצרו של קטוסה אולם לאור החלטת הפרקליט הצבאי לחזור בו מכתב האישום והודעתו על שחרורו של קטוסה - בוטל הדיון.

הפרשה נחשפה עם הגשת כתב האישום החמור נגד קטוסה, העובד כשרת בבית הספר בו לומדת הילדה. לפי כתב האישום, בין החודשים פברואר לאפריל, או במועד הסמוך להם, לקח בכוח קטוסה את הילדה מבית הספר לדירה בשכונה סמוכה. עוד נטען כי בדירה היו מכרים שלו, שהחזיקו את הילדה בעוד הנאשם אונס אותה. כתב האישום עורר תגובות זועמות נגד הנאשם וטענות למניע לאומני. לצד זאת, חשף כתב האישום גם כשלים ורשלנות רבה בחקירה.

פרקליטיו של מחמוד קטוסה בכלא עופר לאחר ההודעה על שחרורו, 25 ביוני 2019. ראובן קסטרו
עורכי הדין נאשף ואבו אחמד, פרקליטו של קטוסה, היום/ראובן קסטרו

גורם בכיר במשטרה אמר הבוקר לוואלה! NEWS לאחר ההודעה על ביטול כתב האישום כי "עכשיו מתחילים את החקירה מאפס כשהחשוד המרכזי שלנו הוא קטוסה". לדברי הגורם, "החוקרים ינסו לחקור את התיק כאילו הוא הגיע אלינו בפעם הראשונה. ההחלטה של הפצ"ר התקבלה כבר אתמול בבוקר, אולם בעקבות הפגישה עם נציגי המשפחה של הילדה הודיעו לפרקליט כי יש להם ראיות נוספות".

במשך כל הלילה פעלו חוקרי המז"פ וחוקרי ימ"ר ש"י כדי לבדוק את החפצים שנאספו מביתה של הילדה והם כללו כמה פריטים: בגדים, תיק בית הספר והיומן של הילדה עליהם הצביעו בני המשפחה ומה שלא נבדק בחקירה הראשונית. ההחלטה של הפרקליט הצבאי הראשי שרון אפק התקבלה כבר אתמול בבוקר. נציגי בני משפחתה של הילדה זומנו לשיחה עם נציגי הפרקליטות שבמהלכה הם העלו את הטענה כי לא הכול נבדק ולא נלקחו ממצאים פורנזיים מחפציה ובגדיה של הילדה.

בני משפחתו מחמוד קטוסה בכלא עופר לאחר ההודעה על שחרורו, 25 ביוני 2019. ראובן קסטרו
בני משפחתו של קטוסה לאחר ההודעה על שחרורו, הבוקר/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully