וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נדרשת חקירה": תלונה נגד מנכ"ל משרד האוצר בחשד להטיית מכרזים

לאחרונה התגלה קרע בצמרת האוצר כשבאגף התקציבים התלוננו על התנהלותו של המנכ"ל שי באב"ד. הוא הדף את הטענות, טען כי ראש האגף סיכם איתו את מינויי סגניו והודה בראיון כי במשרד נתפרו מכרזים. כעת הוגשה נגדו תלונה בחשד למרמה והפרת אמונים. האוצר: "אין בסיס לתלונה"

שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר במסיבת עיתונאים של משרד האוצר בנוגע לעתיד עובדי רשות השידור. תל אביב, 30 במרץ 2017. ניב אהרונסון
"התיאור של המכרז כתפור הינו תיאור עובדתי מדויק". באב"ד/ניב אהרונסון

הקרב במסדרונות האוצר מגיע הערב (שני) אל חדרי החקירות של המשטרה. יו"ר ארגון זכויות השוטרים והסוהרים, אושרה אסף, הגישה תלונה במשטרת מרחב איילון ובה טענה כי מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, הודה כי הטה מכרזים יחד עם ראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור. אסף אמרה כי תלונתה מבוססת על ראיון שהעניק באב"ד לרינו צרור בתחילת השבוע, במהלכו הודה בהטיית המכרזים.

בסוף השבוע שעבר התגלה קרע עמוק בתוך צמרת האוצר, כאשר סגני אגף התקציבים התלוננו על התנהלותו "הבריונית" של באב"ד, וניסיונותיו למדר אותם מקבלת ההחלטות במשרד. בתגובה, שיגר המנכ"ל מכתב בו הדף את הטענות וטען כי מרידור סיכם עמו לא פעם את מינויי סגניו, עוד בטרם פורסם מכרז לתפקיד. "הממונה הנוכחי תיאם איתי מראש עוד טרם קיומו של המכרז, את זכייתם של אמיר רשף, עדי חכמון ואלון מסר, והממונים הקודמים תיאמו איתי את זכייתם של אריאל יוצר ויוגב גרדוס, טרם המכרז".

"הדבר נכון גם לגבי המכרז שלטענתכם עיכבתי, שבו הודיע לי הממונה הנוכחי שהתפקיד מויעד מראש לאסף וסרצוג", הוסיף. "כך שגם אם הדבר נעשה עד היום בהתאם לנוהלי הנציבות, ואני מסופק אם זאת הייתה כוונת המשורר, התיאור של המכרז כתפור הינו תיאור עובדתי מדויק". באב"ד לא הסתפק במכתב, וגם בראיונות חזר על טענתו כי לקח חלק בהליך הפסול, לכאורה, בו נתפרו המכרזים.

חילופי המכתבים עוררו דרמה בין הצדדים, בעקבותיה קיים היום שר האוצר שיחה עם ראש אגף התקציבים. השניים הודיעו כי הם מחזירים את התנהלות העבודה במשרד לפסים תקינים.

שאול מרידור ממלא מקום סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר.
סיכם עם כחלון על השבת העבודה במשרד לפסים תקינים. מרידור

במכתב ששלחה אסף למ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן ולשר האוצר משה כחלון, כתבה כי "השניים נושאי משרה ציבורית בכירה, כאשר אחד מהם הודה בהטיית מכרזים, שהינה עבירה פלילית השוללת את זכותם של האחרים להתמודדות ראויה ובמטרה להבטיח את זכייתם". עוד הוסיפה כי "לכאורה מדובר בחשדות של מרמה והפרת אמונים המטילות דופי בטוהר המידות של נושא משרה הציבורית ופגיעה קשה באמון הציבור ובמוסדרות השלטון, דבר המחייב חקירה מקיפה".

יו"ר ארגון זכויות השוטרים והסוהרים ציינה כי העבירה את תלונתה והיא מצפה מהמשטרה לפעול כדי לעקור מהשורש תופעות החורגות מהנורמות ולמצות את הדין עם המעורבים. משטרת תל אביב העבירה את התלונה לידי ראש חטיבת החקירות במשטרה כדי שיחליט אם יש מקום לפתוח בחקירה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "אין בסיס לתלונה פלילית. נושא המכרזים ילובן בין המנכ"ל לממונה על התקציבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully