וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באפגניסטן, חלק מהמשפחות מגדלות את בנותיהן כבנים

23.6.2019 / 12:16

צוות CNN עקב אחרי המסורת האפגנית "באשה פוש", שלפי חלק בוחרים לגדל את בנותיהן כבנים בכדי להתגבר על גזירות החברה הפטריכאלית

בחלקים מאפגניסטן, משפחות מסוימות באפגניסטן בוחרות לגדל את בנותיהן כבנים בכדי להתגבר על גזירות החברה הפטריכאלית. צוות של רשת CNN עקב אחרי המסורת הזו, המכונה בשפה המקומית באשה פוש, שפירושה "להתלבש כמו בן".

מאנגל קרימי יכול להיות כל נער שגדל כיום במערב אפגניסטן, חוטב עצים ושואב מים. אלא שמאנגל אינו נער. "קוראים לי מדינה, אני בת 13", סיפרה אחת הילדות שהופיעו בכתבה. כשנשאלה כיצד קוראים לה עכשיו, היא השיבה: "מאנגל. הם הפכו אותי לנער כדי שאעבוד עם אבי עבדתי במדבר. עבדתי בחווה שלנו. אני אוספת עצים ואני דואגת לעדר".

לחודה באקש, אביה מדינה, יש שבעה ילדים, כולן בנות. בגיל שנתיים, נבחרה מדינה להיות בן. היא סיפרה כי היא מעדיפה שיפנו אליה בלשון זכר, בעוד שמשפחתה פונה אליה בלשון נקבה. היא אוספת את שיערה הארוך מדי יום, לובשת בגדים "גבריים" ועוזרת לאביה.

"גרמתי לבתי להיראות כמו בן, על מנת שתגיש לי אוכל ומים כשאני נמצא במדבר. זה עושה אותי מאושר- לראות אותה מופיעה בבגדים של בן כשאאנחנו בבית", סיפר אביה. מדינה עדיין הולכת לבית ספר לבנות יחד עם ארבע מאחיותיה, אבל כשהיא לבושה כבן ומשתמשת בשמה הזכרי. "אני לא מחשיב אותה כבן, אנחנו יודעים שהיא בת. בעתיד היא תהיה חייבת להתלבש כאישה
ולהתחתן עם מישהו", אמר.

גם מדינה יודעת שזה רק משהו זמני. "אני רוצה לחזור להיות נערה כשאגדל", אמרה.

  • עוד באותו נושא:
  • אפגניסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully