וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושבים הכריעו: שמה של נצרת עילית יוחלף לנוף הגליל

מתוצאות משאל התושבים בעיר עלה כי 79.9% החליטו לשנות את שמה לנוף הגליל. ההחלטה על השינוי התקבלה לפני שלושה חודשים, אז הסביר ראש העיר רונן פלוט כי "יש להעניק לנצרת עילית שם שמבדל אותה מנצרת וימתג אותה בזהות חדשה"

עריכה: עמית שמחה

תושבי נצרת עילית קבעו כי מעתה שמה של העיר ייקרא נוף הגליל. 10,242 תושבים השתתפו במשאל לשינוי שמה של העיר, שנערך ביום שלישי. 8,059 (79.9%) מהם הצביעו בעד השם החדש, בעוד 2,055 התנגדו.

ועדת השמות הממשלתית במשרד ראש הממשלה קבעה כי אינה מתנגדת לשינוי השם, אך העירה כי השם המוצע עלול ליצור סרבול מיותר והמליצה על השם "נזר הגליל". הצעה זו נדחתה וההצעה על "נוף הגליל" נותרה על כנה.

ראש העיר רונן פלוט הודיע לפני שלושה חודשים על ההחלטה לשנות את שם העיר ונימק זאת בכך ש"אם במשך 62 שנים אזרחי ישראל לא קלטו את ההבדל, אין מנוס אלא להחליף שם. במקום לתקן את כולם כל הזמן, צריך לתקן את הטעות פעם אחת ולתמיד, להעניק לנצרת עילית שם שמבדל אותה מנצרת, שם שיתחבר למהפכת ההתחדשות שמתחוללת בעיר בשנתיים וחצי האחרונות, וימתג אותה בזהות החדשה".

לקריאה נוספת בנושא
בנצרת עילית קבעו: זו הרשימה ממנה יבחר שמה החדש של העיר

עיריית נצרת עילית, מרץ 2016. ערן גילווארג
מעתה - נוף הרים/ערן גילווארג

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש-תע"ל) חיזק היום את בחירתם של התושבים לשינוי שם העיר. לדבריו, "נצרת יש רק אחת והיא נצרת הערבית - אחד המקומות הכי חשובים בעולם. נצרת עילית הוקמה על אדמות שהופקעו מהתושבים הערבים, והושקעו בה משאבים מוגברים כאשר נצרת נשארה מאחור בכל מדד חברתי-כלכלי. יש לוודא שלא מדובר בשינוי שיעמיק את האפליה והפערים הכלכליים בין שתי הערים".

לאחר ההצבעה על שינוי שם העיר, שר הפנים אריה דרעי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "נצרת עילית תיקרא מעתה נוף הגליל. ראש העיר רונן פלוט איפשר לתושבי העיר להחליט ומעתה ייקרא שמה נוף הגליל. אין לי ספק שהיער היפה תמשיך לשגשג, להתפתח ולהצליח".

עוד באותו נושא

שם העיר ישונה: משרד ראש הממשלה אישר את בקשת עיריית נצרת עילית

לכתבה המלאה
רונן פלוט, ראש עיריית נצרת עילית. חתונת יולי אדלשטיין, יוני 2016. ראובן קסטרו
"צריך לתקן את הטעות פעם אחת ולתמיד". ראש העיר רונן פלוט/ראובן קסטרו

נצרת עילית הוקמה בשנת 1956. ראש הממשלה דאז, דוד בן גוריון, העניק ליישוב את השם "קריית נצרת" שהפך ברבות הימים לנצרת עילית. בעירייה טוענים כי ב-62 השנים שחלפו מאז, הערים הסמוכות, נצרת ונצרת עילית, סובלות מבלבול בשמות.

זו אינה הפעם הראשונה שעולה היוזמה לשנות את שם העיר. ראש העירייה הקודם, שמעון גפסו, אמר לפני כעשור כי בכוונתו להוביל מהלך כזה. בין השמות שעלו אז - "תל גור", על שם דוד בן גוריון, "אירוסית", על שם האירוס הנצרתי שהוא סימלה את העיר, "עילית", "צורית", "צופית", "לב הגליל", "שער הגליל", "עיר התקווה", "היצירה" ו-"בת חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully