וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים הצליחו לתעד "שירה" של הלווייתן הנדיר בעולם

רק כ-30 פרטים מהמין אובלנה צפון-פסיפית נותרו בטבע, ועתה הצליחו חוקרים לתעד את דרך ההתקשרות הייחודית שלהם. "יכול שהם חשים צורך לקרוא אחד לשני משום שנותרו מהם כל כך מעט"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסכנת הכחדה חמורה. לווייתן ממין אובלנה צפון-פסיפית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדענים תיעדו לראשונה "שירה" של מין נדיר של לווייתנים המצוי בסכנת הכחדה חמורה. ביולוגים ימיים מהמנהל הלאומי לאוקיינוסים ואטמוספירה הקליטו תבניות של קריאות מלווייתנים זכרים ממין אובלנה צפון-פסיפית. לפי ההערכות, רק כ-30 פרטים מהמין הזה נותרו בטבע.

ג'סיקה קריינס, אחת המומחיות במרכז, אמרה לרשת NBC כי המדענים עקבו במשך שמונה שנים אחרי ארבעה "שירים" שונים בחמישה מקומות שונים בים ברינג שלחופי אלסקה. המחקר החל ב-2010, כשחוקרים ימיים שמעו תבניות קול מוזרות שאותן הם לא הצליחו לזהות.

הם בחנו הקלטות שנאספו במשך שבע שנים, לפני שהצליחו לקבוע שהצלילים מופקים על ידי אובלנה צפון-פסיפי ולאמת שהקולות שבקעו הגיעו מבעלי החיים הנדירים שאחריהם עקבו.

הצוות אמר כי התגלית הובילה לשאלות נוספות לגבי המין בכללותו, כולל אם האובלנה הצפון-פסיפית ייחודי או שכל האובלנות שרים. "יכול להיות שנותרו כל כך מעט מהם, עד שהם חשים צורך לקרוא אחד לשני או לשיר לעתים קרובות", אמרה קריינס. "זאת ספקולציה, אבל ייתכן שהם מחקים קצת לווייתנים גדולי סנפיר. הם נראים לידם לעתים קרובות".

הלווייתנים ממשיכים לצוף אחרי שהם מתים, מה שהופך אותם למטרה עבור ציידי לווייתנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully