וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפוחים ושקדים ביוקר: הודו הטילה מכסים על 28 מוצרים אמריקניים

ניו דלהי מגיבה על המיסוי הגבוה של וושינגטון על יבוא מוצרי פלדה ואלומיניום וכן על הוצאתה מרשימת המדינות הזוכות ליחס מועדף. זאת במקביל לאזהרות של ממשל טראמפ מסנקציות על הודו אם תמשיך לרכוש נפט מאיראן ותשלים עסקת טילים מרוסיה

גבר אוחז בדגלי הודו ארה"ב בניו יורק 16 באוגוסט 2015. רויטרס
בעלי ברית במשבר. מצעד "יום הודו" בניו יורק/רויטרס

הודו תטיל מכסים על 28 מוצרים אמריקניים החל מהיום (ראשון) בתגובה להחלטתה של ארצות הברית שלא להחריג אותה מהמיסוי הגבוה על יבוא מוצרי פלדה ואלומיניום. בין המוצרים שעליהם יוטלו מכסים, חלקם בגובה של 70%, נמצאים תפוחים ושקדים. בנוסף לכך, מוקדם יותר החודש הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הודו כבר לא תהינה מיחס סחר מועדף.

משרד האוצר של הודו הכריז על יישום המכסים, שכבר הוכרזו ביוני שעבר ועוכבו בשל שיחות בין שתי בעלות הברית. בהודעה נמסר כי מיסוי המוצרים האמריקניים הוא בהתאם "לאינטרס הציבורי". ברשימה המקורית נכלל מוצר נוסף, ארטמיה, סוג של שרימפס, אך הוא הוסר מהרשימה הסופית.

לפי הנתונים בארצות הברית, יחסי המסחר הבילטרליים בין שתי המדינות הגיעו לשווי של 142 מיליארד דולר בשנה שעברה. עם זאת, מוצרים הודיים בשווי של 5.6 מיליארד דולר, שעד לאחרונה היו פטורים ממס, ייפגעו עכשיו אחרי שניו דלהי איבדה את המעמד המיוחד שלה.

זהו צעד נוסף של ממשל טראמפ נגד מה שהוא מכנה יחסי הסחר הלא הוגנים של ארצות הברית עם מדינות אחרות, והוא כבר מנהל מלחמת סחר קשה עם סין. בנוסף לכך, טראמפ מאיים להטיל סנקציות על הודו אם זו תרכוש נפט מאיראן ותקדם את תכניתה לרכוש את מערכת ההגנה האווירית S-400 מרוסיה. בעוד כמה ימים אמור להיפגש טראמפ עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בפסגת ה- G20 ביפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully