וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לפצות על הבצורת: נמיביה תעמיד פילים וג'ירפות למכירה פומבית

המדינה שבדרום אפריקה סובלת ממיעוט חמור של גשמים, והמשרד לאיכות הסביבה רוצה להימנע ממותם של בעלי חיים מרעב. הממשלה מקווה לאסוף יותר ממיליארד דולר שישמשו לשימור הסביבה

פילים בנמיביה 17 ביוני 2014. AP
המזון הולך ואוזל. פילים בשמורה בנמיביה/AP

נמיביה אישרה למכור לפחות אלף חיות בר, כולל פילים וג'ירפות, כדי לצמצם את אובדן החיים ולגרוף יותר ממיליארד דולר לצורכי שימור - כך אמרו אתמול (שבת) הרשויות במדינה הסובלת מבצורת חמורה.

"לאור העובדה שזו שנת בצורת, המשרד ימכור סוגים שונים של מינים מכה אזורים מוגנים כדי להגן על שטחי המרעה ובמקביל לייצר הכנסות נדרשות לניהול הפארקים והשמורות", אמר דובר המשרד לאיכות הסביבה, רומאו מויונדה.

המדינה שבדרום אפריקה הכריזה על אסון לאומי בחודש שעבר, ושירותי החיזוי צופים כי חלקים מדינה עומדים בפני הבצורת הקשה ביותר זה 90 שנה. "המצב של שדות המרעה ברוב הפארקים שלנו הוא מאוד גרוע, ואם לא נצמצם את מספר בעלי החיים, זה יוביל למותם מרעב", אמר.

באפריל האחרון דיווח משרד החקלאות כי 63,700 בעלי חיים מתו ב-2018 בשל אובדן שטחי המרעה כתוצאה ממזג האוויר היבש. בשבוע שעבר הכריזה הממשלה כי היא תמכור כאלף חיות בר, כולל 600 תאוים, 60 ג'ירפות ו-28 פילים, מהפארקים הלאומיים שלה. הכספים אמורים להגיע לקרן השימור הממשלתית למען שימור הטבע וניהול הפארקים. המכירה הפומבית שלהם פורסמה בעיתונים המקומיים החל מיום שישי.

נמיביה, שבה חיים כ-6,400 פילים -960 תאוים, כבר קראה בעבר לסיוע בינלאומי בעקבות הבצורת שהשפיעה על כחצי מיליון תושבים, כחמישית מכלל האוכלוסייה. הממשלה כבר הכריזה באפריל על סובסידיות לחקלאים, בהן מזון ומכליות מים.

  • עוד באותו נושא:
  • נמיביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully