וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנדה נוקס חזרה לאיטליה: "התקשורת המציאה סיפור שקרי"

16.6.2019 / 13:08

הסטודנטית האמריקנית שהורשעה ברצח שותפתה לחדר לפני יותר מעשור, שבה למדינה לראשונה מאז הזיכוי שלה - ותקפה את הסיקור התקשורתי בזמנו. "תיארו אותי כפסיכופתית, מכורה לסמים, זונה ואשמה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אמנדה נוקס, הסטודנטית האמריקנית שהורשעה ברצח באיטליה וזוכתה, תקפה אתמול (שבת) הסיקור התקשורתי שלה זכתה הפרשה המסעירה במהלך כינוס באיטליה. היא אמרה כי כלי התקשורת יצרו נרטיב שקרי בזמן המשפט הממושך שהתנהל נגדה, כשתיארו אותה כאשמה על אף שהיא בסופו של דבר זוכתה.

נוקס, שדיברה באיטלקית בכינוס בעיר מודנה שעסק בצדק פלילי, שבה בשבוע שעבר לראשונה למדינה מאז שבית משפט לערעורים זיכה אותה ב-2011 מרצח שותפתה לחדר, מרדית' קרצ'ר הבריטית. הזיכוי הסופי שלה ניתן על ידי בית המשפט העליון של איטליה, ב-2015.

לדבריה, היא תוארה "בזירה הבינלאומית כערמומית, פסיכופתית, מכורה לסמים, זונה ואשמה". נוקס, שדיברה בדמעות בכינוס ששמו היה "משפט על ידי התקשורת", אמרה כי התקשורת המציאה "סיפור שקרי וחסר בסיס, שתדלק את הפנטזיות של האנשים ופנה אל הפחדים שלהם".

היא סיפרה כי היא שבה לאיטליה חרף החשש שלה מפני "הטרדות, לעג, הפללה והאשמות חדשות נגדי בשל אמירת האמת". נוקס מתחה ביקורת גם על התביעה האיטלקית, שתיארה במשפט הראשון את הזירה ככזו שכללה "אורגיות וצעצועי מין", אפילו כשהיא ריככה את הגרסה שלה במהלך הערעורים. נוקס הכירה בעבודה שלמרות הזיכוי שלה, "נותרתי דמות שנויה במחלוקת בדעת הקהל הציבורית, במיוחד באיטליה".

אמנדה נוקס, במהלך פטסיבל באונבירסיטת מודנה שבאיטליה 15 ביוני 2019. AP
פרצה בבכי. נוקס על הבמה, אתמול/AP

היא הואשמה עם בן זוגה האיטלקי באותה תקופה, רפאלה סולסיטו, ורודי גווד, יליד חוף השנהב, ברצח של קרצ'ר ב-1 בנובמבר בעיר פרוג'ה, שבה לומדים אזרחים זרים רבים במסגרת תכניות לחילופי סטודנטים. אחרי הליך משפטי ממושך, בית המשפט העליון זיכה את הזוג, בעוד שגוודה מרצה עונש של 16 שנות מאסר.

בזמן הנאום שלה, שבסיומו היא זכתה לתשואות מהקהל, ציינה נוקס את התובע של פרוג'ה ג'וליאנו מיניני כמי שהאשים אותה. "יום אחד אני אשמח להיפגש עם מיניני האמתי, ואני מקווה כשהוא יגיע, הוא יראה שאני לא מפלצת, אלא פשוט אמנדה", אמרה.

ביום שישי אמר עורך דינה של משפחת קרצ'ר כי ההזמנה של נוקס לפנל הייתה "לא מתאימה". הוא אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי "זאת הייתה טעות" וכי "עורכי דין של שני הצדדים היו צריכים להיות מעורבים".

עוד באותו נושא

הזמן הצהוב: "אמנדה נוקס" מוכיח כמה השיפוטיות שלנו פגומה

לכתבה המלאה
אמנדה נוקס, במהלך פטסיבל באונבירסיטת מודנה שבאיטליה 15 ביוני 2019. AP
רוצה לפגוש את התובע מהמשפט שלה. נוקס, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully