וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ במחסן נשק בדמשק; סוריה: "בעקבות אש שפרצה מהחום הכבד"

פיצוץ ועשן נצפו באזור צבאי במערב דמשק. בסוריה טענו כי מדובר בשריפה שפרצה מהחום, ואילו בלבנון האשימו את ישראל. השבוע התקיף חיל האוויר יעדי חיזבאללה בדרום סוריה, כך לפי דיווחים במדינה

צילום: רויטרס

פיצוץ עז נשמע היום (שבת) במערב הבירה דמשק שבסוריה, כך דווח בכלי תקשורת במדינה. הפיצוץ התרחש באזור צבאי באזור דמר. ברשת "אל-מנאר" של חיזבאללה דווח כי שהפיצוץ היה במחסן נשק, ושקודם לכן טסו כלי טיס של חיל האוויר בלבנון. עם זאת, דיווחים של סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" מייחסים את הפיצוץ לשריפה שהתפשטה בשדה קוצים בעקבות החום הכבד.

ביום רביעי דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי מטרות של חיזבאללה נפגעו בתקיפה שיוחסה לישראל בדרום סוריה. על פי הדיווח, הותקפו שני יעדים של הארגון השיעי, אך לא היו נפגעים. כלי תקשורת סוריים דיווחו כי מערכות ההגנה האווירית יירטו טילים ישראלים שכוונו לתל אל-חארה, עיירה בצפון-מערב מחוז דרעא. בסוכנות הידיעות הסורית סאנ"א דווח כי נגרם נזק בתקיפה אך כי לא היו נפגעים במקום.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: תקיפת צה"ל בסוריה - נגד מטרות חיזבאללה; רחפן חדר מלבנון
דיווח בסוריה: ישראל תקפה יעד בדרום המדינה
סוריה: ישראל תקפה את בסיס T4 בחומס; "חמישה נהרגו"

פיצוצים ברחבי דמשק, סוריה, 16 יוני 2019. עיבוד תמונה
הפיצוץ בדמשק, היום/עיבוד תמונה

גורם אמר לסוכנות כי ישראל ניסתה לכאורה להשתמש בלוחמה אלקטרונית נגד הרדארים של צבא סוריה.

על פי הדיווח, הטילים כוונו לעבר שתי מטרות חיזבאללה. האחת בתל אל-חארה הממוקמת על הר הנחשב נקודה אסטרטגית, המשקיפה על רמת הגולן. על פי דיווחים, ניצבת באזור כיום עמדת הגנה אווירית סורית ומרכז מודיעין של ארגון הטרור השיעי. עוד דווח כי הטילים נורו לכיוון בסיס של כוחות חיזבאללה בעיר קוניטרה.

במקביל, רחפן חדר השבוע משטח לבנון למרחב האווירי של ישראל וחזר לשטח לבנון - כך אישר דובר צה"ל. בהודעה נמסר כי הרחפן היה במעקב כוח צה"ל. ככל הנראה כלי הטיס הבלתי מאויש חג מעל לאזור שלומי, שמרוחק כקילומטר מהגבול. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר ברקע הדיווחים כי "אנחנו שוללים יכולות מבצעיות של האויב לפני מעשה".

עוד באותו נושא

דיווח: תקיפת צה"ל בסוריה - נגד מטרות חיזבאללה; רחפן חדר מלבנון

לכתבה המלאה
תקיפות סוריה ישראל. רויטרס
התקיפה שיוחסה לישראל בסוריה, השבוע/רויטרס

התקיפה מתווספת לשורה של תקריות בסוריה בשבועות האחרונים. לפני כשבוע זוהה ירי נ"מ מסוריה לעבר החרמון. הקליעים לא פגעו בשטח ישראל ולא גרמו לנפגעים או נזק. התקרית אירעה לאחר שבתחילת חודש יוני דווח בכלי תקשורת סוריים כי ישראל שיגרה כמה טילים לעבר מחסן טילים בבסיס חיל האוויר T4 בחומס. לפי הטלוויזיה הממלכתית, שציטטה גורם צבאי, שני בני אדם נהרגו ועוד שניים נוספים נפצעו.

(עדכון ראשון 18:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully