וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בתוך שבוע: השר דרעי נחקר ביחידה לחקירות הונאה

13.6.2019 / 19:04

שר הפנים התייצב במשרדי להב 433, ומהמשטרה נמסר כי לא מדובר בחקירה חדשה, אלא בהמשך לחקירת פרשת השחיתות שבה הוא מעורב. בחודש נובמבר בשנה שעברה הודיעה המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית נגד דרעי לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים בעת שכיהן כשר

צילום: חדשות 13, עריכה: עמית שמחה

השר אריה דרעי נחקר הבוקר (חמישי) ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433. מהמשטרה נמסר כי לא מדובר בחקירה חדשה, אלא בהמשך לחקירה שהתנהלה בעניינו. החקירה משותפת למשטרת ישראל, חקירות מס הכנסה ת"א-רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים, ובליווי ופיקוח של היועץ המשפטי לממשלה. בשבוע שעבר נחקר דרעי פעם נוספת במסגרת הפרשה.

בחודש נובמבר בשנה שעברה הודיעה המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית נגד דרעי לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים בעת שכיהן כשר. בנוסף, נמצאו ראיות לביצוע עבירות מס בסכומים משמעותיים של מיליוני שקלים, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ומסירת תצהיר כוזב למבקר המדינה וליו"ר הכנסת בנוגע לנכסיו והכנסותיו. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות.

ב-2015 החלה החקירה ביחידת להב 433 של המשטרה בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון שהעלתה חשד להתנהלות חריגה בחשבונות בנק הקשורים בדרעי ובבני משפחתו, והצביעה על העברות סכומי כסף משמעותיים מאנשי עסקים למשפחת דרעי, חלקם קודם לחזרתו לפעילות פוליטית וחלקם לאחר שובו לכנסת. באפריל 2016 החלה חקירה גלויה בפרשה, במהלכה נחקרו עשרות מעורבים, ובמאי 2017 החל שלב נוסף בחקירה במסגרתו נחקר דרעי באזהרה.

עוד בוואלה! NEWS
גפני תקף בשיחה סגורה את דרעי: "הוא יחטוף ממני. חבל לו על הזמן"
בכירי ש"ס במתקפה חריגה: "הפרקליטות שמאלנית; מחסלים את דרעי"

כנס פתיחת מערכת הבחירות של ש"ס, אולמי בלאג'יו בת ים 10 בפברואר. ראובן קסטרו
דרעי/ראובן קסטרו

החקירה עסקה בהעברות כספיות בסכומים של מאות אלפי שקלים, שהועברו לשר דרעי מאנשי עסקים שונים. מהות התשלומים, טיבם ואופן הדיווח עליהם הוא בעסקאות למכירת מגרשים בבעלות דרעי בהר שמואל ובגבעת שאול, ברכישת מגרש בספסופה, בהצהרות של השר ליו"ר הכנסת ולמבקר המדינה ובדיווחים חסרים בהצהרות הון לרשויות המס.

חרף העובדה שהשר דרעי נדרש מפורשות שלא לשוחח עם אחד מהמעורבים על הסוגיות שנחקרו והוזהר מפני שיבוש ראיות, הוא פנה אליו מיד בסמוך לסיום חקירתו ושוחח עמו על תוכן הדברים ועל עדותו הצפויה במשטרה, ורענן את זכרונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully