וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צופן דה וינצ'י: "הציור היקר בעולם מוחזק ביאכטה של בן סלמאן"

באתר Artnet.com דווח כי "סלבטור מונדי", שנרכש בסכום שיא של 450 מיליון דולר לפני שנתיים על ידי קונה אלמוני, נמצא על ספינת פאר של יורש העצר הסעודי. בעבר דווח כי הוא רכש את התמונה בת 500 השנה דרך נסיך אחר

צילום: רויטרס

הציור "סלבטור מונדי" של לאונרדו דה וינצ'י, פריט האומנות היקר ביותר בעולם, מוחזק ביאכטה של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן - כף דיווח האתר Artnet.com. יצירת האומנות נרכשה בסכום שיא של 450 מילון דולר במכירה פומבית ב-2017, וזהות בעליה נותרה תעלומה. הדיווח התבסס על שני "מנהלים שהיו מעורבים" ברכישה בבית המכירות "כריסטי" שבלונדון.

בניו יורק טיימס דווח בזמנו כי הציור בן 500 השנה נרכש דרך נסיך סעודי אחר בשמו של בן סלמאן, הנחשב לאדם החזק ביותר בממלכה. בית המכירות סירב לאשר אז את הדיווח. גם מטעם הממשלה הסעודית לא נמסרה התייחסות.

התמונה סלבטור מונדי של דה וינצ'י בבית מכירות פומביות בלונדון, 24 באוקטובר 2017. AP
המקור של הציור שנוי במחלוקת. "סלבטור מונדי" בבית המכירות, 2017/AP
היאכטה סרין בנמל ואלטה, 12 באוגוסט 2011. רויטרס
134 מטר של פאר. היאכטה "סרין"/רויטרס

בסוכנות הידיעות בלומברג דווח כי היאכטה "סרין" נצפתה לאחרונה ב-26 במאי לחופי שארם א-שייח, עיירת הנופש המצרית שלחופי הים האדום. על אף שלהחזיק יצירת אומנות כה עתיקה בלב ים לא נראית כמו הבחירה הנבונה ביותר, עשירי העולם נוטים לקשט את כלי השיט שלהם בחפצי אומנות.

ב- Artnet דווח כי הציור, שמקורו שנוי במחלוקת, יישאר על היאכטה, שאורכה 134 מטר, עד שהסעודים יסיימו להקים את מרכז התרבות המתוכנן במחוז אל-עולה. בדצמבר אמר דובר מטעם הוועדה המפקחת על המיזם שהוא עדיין בשלב הראשוני שלו.

מוזיאון הלובר בפריז, שלפי כמה מומחים בו הציור נעשה בסדנה של דה וינצ'י ולא ידי האומן האיטלקי בעצמו, ביקש לשאול את היצירה עבור תערוכה שתתקיים באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully