וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה של המשטרה: עצרה חף מפשע במשך יומיים - כדי להגיע לשודדים

10.6.2019 / 19:17

משטרת ת"א עצרה את הגבר בחשד לפריצה לדירה ושהייה בישראל שלא כחוק, והחזיקה בו כבן ערובה במשך יומיים במטרה להגיע לכנופיית פורצים. שופט המעצרים העלה ביקורת קשה על התנהלות השוטרים והורה של שחרורו המידי. המשטרה: "נפיק את הלקחים הנדרשים"

משטרת ישראל חשפה ועצרה לפנות בוקר חברי כנופיה שהטילה בחודשים האחרונים את אימתה על אזרחים ועסקים נורמטיביים בעיר נצרת, 11 במרץ 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
מעצר שוהה בלתי חוקי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

משטרת תל אביב החזיקה תושב השטחים במשך שתי יממות במעצר לא חוקי, לאחר שהחוקרים העריכו כי דרך מעצרו כבן ערובה יצליחו להגיע לכנופיית פורצים. החשוד, אבראהים קואסמה, נעצר במהלך החג על ידי שוטרי משטרת מרחב יפתח בחשד שפרץ יחד עם אחרים לדירה, גנב מכשיר טלפון נייד ושהה בישראל שלא כחוק.

קואסמה הובא היום (שני) לבית משפט השלום בתל אביב, שם ביקש נציג המשטרה, רס"ר ג'קי רפאל, להאריך את מעצרו. מנגד, עורכת דינו לירון שרקוביק, המייצגת אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, ביקשה לשחרר את החשוד בטענה כי לא היה מעורב במעשה פשע ולכל היותר שהה בישראל שלא כחוק.

שופט המעצרים עלאא מסרוואה, שעיין בתיק החקירה, העלה ביקורת קשה על משטרת תל אביב והורה לשחרר את החשוד ללא כל תנאי. "העיון בתיק מלמד שלא רק שאין חשד סביר המבסס מעורבותו של החשוד בעבירת התפרצות וגניבה, אלא שנסיבות מעצרו ותכלית מעצרו משליכות אף על החשד בדבר שהייה בלי חוקית", קבע השופט.

"אני סבור שמעצרו של החשוד בתיק מנוגד לעקרונות היסוד של דיני המעצרים במדינת ישראל ולכן אני מורה על שחרורו באופן מידי ללא תנאים".

מטה משטרת מחוז תל אביב. יותם רונן
"המשטרה החזיקה בו במעצר למרות שידעה כי לא ביצע את הפשע"/יותם רונן

לאחר שחרור החשוד, סיפרה עו"ד שרקוביק על המחדל בהתנהלות משטרת תל אביב בהליך המעצר. "מדובר בתושב השטחים שמחזיק באישור כניסה לישראל, המוגבל לכל יום עד השעה 19:00", הסבירה. "השוטרים הגיעו לדירה של חברו, עצרו אותו למרות שהם חיפשו מישהו אחר וידעו זאת. המשטרה העבירה דיווח לסנגוריה על כך שהחשוד נעצר בחשד לשהות בלתי חוקית בישראל ועל זה החשוד קיבל יעוץ מהסנגוריה".

לדבריה, "אם המשטרה הייתה פועלת כחוק היא הייתה צריכה לתשאל את החשוד ולהעביר אותו כבר בליל המעצר לגירוש לשטחים דרך המחסום הקרוב. אולם המשטרה חקרה את החשוד גם בעבירה של התפרצות לדירה שהייתה ב-30 במאי מבלי שהוא קיבל את הזכות להיוועץ בעורך דין. סך הכול מדובר באדם שהגיע לחפש עבודה, נכנס לדירה בה נעצר והמשטרה פשוט החזיקה בו במעצר למרות שידעה כי הוא לא ביצע את הפשע".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "במסגרת המאבק המתמשך בשהייה בישראל שלא כחוק ובעבירות הרכוש, החשוד נעצר תחילה בחשד להתפרצות, גניבה ושהייה בישראל שלא כחוק. הבקשה להאריך את מעצרו נבעה לאור עברו והחלטת בית המשפט בעניינו בעבר - שמטעמי צנעת הפרט לא נפרט אודותיהם. לאחר שהוסר החשד ממנו ובהתאם להחלטת בית המשפט, הורחק בגין שהייה בישראל שלא כחוק. פסק הדין ילמד ובמידת הצורך יופקו הלקחים הנדרשים בהתאם, יחד עם זאת המשטרה תמשיך לאכוף בנחישות את חוק הכניסה לישראל, ולפעול לפענוח עבירות רכוש, בכל זמן ובכל מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully