וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו בשיחות סגורות: נגן על יהודי בריטניה אם קורבין יעלה לשלטון

שר החוץ של ארה"ב אמר בכנס של מנהיגים יהודים אמריקנים כי וושינגטון לא תמתין לפעול אם ממשלה עתידית בבריטניה תקשה על חיי היהודים. "אנחנו לא נחכה לו שיעשה את הדברים האלו", אמר בשיחות, שתוכנן דלף לוושינגטון פוסט. בלייבור גינו את דבריו

POOL

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו הבטיח שלא להסס לפעול נגד ג'רמי קורבין במקרה שיהיה ראש ממשלת בריטניה ויפעל נגד הקהילה היהודית - כך דווח אתמול (ראשון) בוושינגטון פוסט. דבריו נאמרו בדיון סגור עם מנהיגים יהודים אמריקניים, והם הודלפו לעיתון יחד עם התבטאויות נוספות של הדיפלומט האמריקני.

דבריו של פומפאו נאמרו בצל החשש מפני התגברות האנטישמיות בלייבור, והתבטאויותיו האנטי-ישראליות של מנהיג האופוזיציה בממלכה. דובר מטעמו של הלייבור דחה את הטענות על אנטישמיות במפלגה וגינה את ההתערבות של ממשל טראמפ בפוליטיקה הבריטית. קורבין כבר תקף את הנשיא דונלד טראמפ כשזה הביע תמיכה בשר החוץ לשעבר בוריס ג'ונסון המתמודד על הנהגת מפלגת השלטון השמרנית וירושת תרזה מיי כראש הממשלה.

במפגש, נשאל פומפאו אם הוא יהיה מוכן לפעול במקרה "שחייהם של היהודים בבריטניה יהפכו לקשים ביותר". שר החוץ, המקורב מאוד לישראל, השיב: "ייתכן שקורבין יצליח להתמודד עם קשיים רבים ולהיבחר. זה אפשרי". הוא הדגיש: "אתם צריכים לדעת, אנחנו לא נחכה לו שיעשה את הדברים האלו לפני שנתחיל לפעול. נעשה כל מה שביכולתנו. זה מסוכן מדי וחשוב מדי וקשה מדי לפעול ברגע שזה כבר קורה".

לפי וושינגטון פוסט, פומפאו תקף גם את המפלגה השמרנית על תוצאותיה המחפירות בבחירות לפרלמנט האירופי בחודש שעבר, כשכינה זאת "כישלון מנהיגותי" חמור.

שר החוץ של ארה"ב פומפאו בשוויץ, 2 ביוני 2019. רויטרס
פומפאו/רויטרס

טראמפ סירב להיפגש עם קורבין בזמן ביקורו הרשמי בממלכה, כשמנהיג הלייבור, מצדו, דחה את הזמנת המלכה אליזבת להשתתף בארוחה הרשמית עם נשיא ארצות הברית. קורבין הוא בעל ברית של האגף השמאלי והסוציאליסטי במפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, שכולל את הסנאטור והמועמד בפריימריז לנשיאות ברני סנדרס.

בתגובה לדיווח, התנערה מפלגתו מהתדמית האנטישמית שדבקה בה. "הלייבור מחויבת לתמיכה ולהגנה של הקהילה היהודית והיא מתנגדת נחרצת לאנטישמיות בכל צורה", מסר הדובר מטעם המפלגה. "ביטחונם ושלומם של היהודים הם בראש סדר העדיפויות של המפלגה שלנו, וממשלתנו תבטיח שבתי ספר, כנסיות ומוסדות אחרים יזכו להגנה הולמת. הניסיונות של הנשיא טראמפ ושל אנשי ממשלו לקבוע מי יהיה ראש ממשלת בריטניה הבא אם התערבות לא מקובלת בדמוקרטיה הבריטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully