וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טרגדיה איומה": האחיות שנהרגו בתאונה בכביש הערבה הובאו למנוחות

שיראל ומילה בנות שמונה וארבע, שמצאו את מותן בתאונה חזיתית בכביש 90 בדרך לחופשה משפחתית באילת, נטמנו בבית העלמין באור עקיבא. חבר המשפחה סיפר כי "רק בשבת שעברה ראיתי את היפהפיות האלה, מלאות שמחת חיים". הוריהן עדיין מאושפזים בבית החולים ולא השתתפו בהלוויה

.

500 בני אדם ליוו הלילה (שישי) למנוחות באור עקיבא את האחיות למשפחת בן סימון, שיראל אסתר בת השמונה ומילה שרה בת הארבע, שנהרגו בתאונת הדרכים בכביש הערבה. שאר בני המשפחה שנפצעו, הוריהן ואחיהן הפעוט בן השנה וחצי, עדיין מאושפזים בבית החולים סורוקה בבאר שבע ולא השתתפו בהלוויה. האם מורדמת מונשמת וכלל לא יודעת שאיבדה את בנותיה, ואילו האב בהכרה, אבל חש ברע ולכן הרופאים בבית החולים סירבו לשחרר אותו. הסבתא נשארה לצד בני המשפחה בבית החולים.

הרב בן אליעזר, מנהל בית הספר "בית יעקב" בו למדה שיראל, ספד לה וסיפר על יומה האחרון בבית הספר. "שיראל ביקשה מההורים לדחות קצת את היציאה כי בבית הספר עשו עוגות גבינה לכבוד חג השבועות והיא לא רצתה להפסיד את זה". הרב המשיך וציין כי "היא הביאה מהבית סוכריות לחלק לחברות כדי לפאר את חג השבועות. היא הייתה עם כל החברות שלה ולקחה איתה את עוגת הגבינה, והגבינה הזו מתקלקלת עכשיו במדבר שבדרום".

הרב בן אליעזר המשיך ואמר, "לסבים ולכל המשפחה אני אומר, לא זכינו שתהיה אתנו הרבה שנים. אבל בתקופה הקצרה שהייתה פה בישראל, הלכה ללמוד בבית יעקב - יש מי שקונה עולמו בשעה אחת. ייתן הקדוש ברוך הוא לחזק את הסבים. קורע את הלב לראות אותם מלטפים את הפרוכת, קורע את הלב שהם מלווים שתי ילדות וההורים לא נמצאים פה, אלא בבית החולים".

לקריאה נוספת בנושא
הטרגדיה בערבה: האחיות עלו לישראל מצרפת - ונהרגו בתאונה
תאונה בכביש הערבה: שתי אחיות בנות 4 ו-7 נהרגו; חמישה נפצעו

הלווית בנות משפחת בן סימון, אור עקיבא, 7 ביוני 2019. שלומי גבאי
קבריהן של מילה ושיראל בן סימון, הלילה בבית הקברות באור עקיבא/שלומי גבאי

המשפחה עלתה לארץ מצרפת בחודש יולי האחרון והשתקעה בשכונת רמת אביב שבתל אביב. "זאת טרגדיה איומה", אמר לוואלה! NEWS חברה המשפחה רפי אדרי. "כמה מאמץ עשו הסבא והסבתא כדי שהילדים והנכדים יעלו לישראל, והנה מכה כזו", סיפר. לדבריו, "רק בשבת שעברה ראיתי את שתי הילדות היפהפיות האלה, מלאות שמחת חיים. הגדולה כל כך השוויצה בפניי בעברית שרכשה בה שליטה והנה אני כאן כדי לזהות אותן. אני לא אצליח לבטא את התחושות שלי".

בני המשפחה נסעו בבוקר יום חמישי לחופשה משפחתית באילת והתנגשו חזיתית ברכב נוסף בכביש הערבה - בין פארן לעין יהב. בני הזוג שהיו במכונית השנייה נפגעו אף הם, ומטופלים בבית החולים כשמצבם קשה.

ראש עיריית אור עקיבא, יעקב אדרי, סיפר לפני ההלוויה כי הסבא והסבתא, תושבי קיסריה, רצו להפתיע את בני המשפחה במהלך חופשתם באילת. "לצערנו הרב זה הסתיים רע מאוד. שתי בנות נקברות והמשפחה פצועה כולה וחבולה", אמר. ראש העיר תיאר כי הסבא היה מאוד מעורב בקהילה הצרפתית ועודד את מכריו לעלות לישראל. "הם היו בעיקר סביב בית הכנסת ויהודים מאוד חמים, אוהבי ישראל וציונים נלהבים".

עוד באותו נושא

הטרגדיה בערבה: האחיות עלו לישראל מצרפת - ונהרגו בתאונה

לכתבה המלאה
הלוויתן של שיראל ומילה בן סימון בבית הקברות באור עקיבא - 7/6/19. אתר רשמי
משתתף בהלוויה מדליק נר על קבריהן של מילה ושיראל בן סימון, הלילה בבית הקברות באור עקיבא/אתר רשמי

חבר המשפחה ביקש להדגיש כי "הכי חשוב להעלות לראש סולם העדיפויות את הבטיחות בכביש 90 המסוכן הנורא והארור הזה בדרך לאילת". שבעה בני אדם נהרגו מתחילת השנה בכביש 90, וסך הכל 131 הרוגים לאורך העשור האחרון - אחד בכל חודש בממוצע.

ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה, אייל בלום, התריע אף הוא מפני הסכנה בכביש אותו כינה "שדה קרב". בלום אמר כי "אנחנו רואים פעם אחר פעם הרוגים ומשפחות נהרגות. אנחנו פונים פעם אחר פעם לשר התחבורה והאוצר לשדרג את כביש הארבעה לארבעה נתיבים כמו מאילת ליטבתה, ולהשלים מיטבתה לצומת הערבה. אחרת, עוד פעם נשב ונדבר על הרוגים ועל משפחות נוספות שנהרגו".

האמבולנס שהוביל את גופותיהן של שיראל ומילה בן סימון לקבורה בבית הקברות אור עקיבא - 07/6/19. עיבוד תמונה
האמבולנס שהוביל את גופותיהן של שיראל ומילה בן סימון לקבורה, הלילה באור עקיבא/עיבוד תמונה

"הכביש לא דומה לאף כביש אחר בארץ", הדגיש ראש המועצה. "כמות המשאיות לנמל אילת, וביניהן כל יושבי המדינה שנוסעים לחופש באילת, הוא מצב לא סביר. יהיו עוד ועוד הרוגים עד שלא יוקצה התקציב. אני זועק ומתחנן לשר התחבורה ולשר האוצר - תעבירו את התקציבים".

(עדכון ראשון: 6/6, 22:15)

תאונת דרכים מעין יהב לכיוון פארן 6 ביוני 2019. אתר רשמי
זירת התאונה, אמש/אתר רשמי
מפה - זירת תאונת דרכים מעין יהב לכיוון פארן. אתר רשמי
מיקום התאונה, אמש/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully