וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסי: מצרים לא תקבל שום תכנית שאותה לא רוצים הפלסטינים

3.6.2019 / 10:30

הנשיא דחה את הדיווחים שלפיהם קהיר תוותר על שטחים בצפון סיני, כחלק מ"עסקת המאה" שמגבש ממשל טראמפ. אתם יכולים לדמיין שאני אוותר על משהו, אבל למה?"

צילום: לע"מ, עריכה: תומר לוי

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אמר אתמול (ראשון) כי קהיר לא תקבל שום תכנית שאותה לא ירצו הפלסטינים, על רקע "עסקת המאה" שמגבש הממשל האמריקני. הוא גם דחה דיווחים שלפיהם מצרים עשויה לוותר על חלקים משטחה במסגרת התכנית לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

"אתם שואלים מה הסיפור ומה סיסי חושב, ושהוא יוותר על משהו למישהו", אמר נשיא מצרים אחרי סעודת האפטאר לסיום צום הרמדאן במלון בקהיר. "אתם יכולים לדמיין שאני אוותר על משהו, אבל למה?".

גורמים פלסטיניים וערביים אמרו לרויטרס כי לפי טיוטת התכנית, שפרסומה נדחה למועד לא ידוע, רעיון שתי המדינות נזנח, ובמקום זאת מוצע להרחיב את רצועת עזה אל תוך צפון חצי האי סיני, תחת שליטתה של מצרים.

נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא מצרים סיסי, 9 באפריל 2019. רויטרס
נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא מצרים סיסי, 9 באפריל 2019/רויטרס

הלילה אמר חתנו ויועצו של הנשיא, ג'ארד קושנר, אמר כי הוא "חושב שלפלסטינים מגיעה הגדרה עצמית", אך נמנע מלהגיד אם מדובר במדינה עצמאית לצד ישראל. כשנשאל בתכנית ברשת HBO אם הפלסטינים מסוגלים להתנהל תחת ממשלת עצמאית וענה: "נצטרך לראות לגבי זה. אני מקווה שעם הזמן הם יצליחו. הם צריכים מערכת משפט הוגנת, חופש עיתונות, חופש ביטוי וסבלנות לכל הדתות" כדי שאפשר יהיה "להשקיע" בשטחיהם.

בכירים ברשות הפלסטינית רואים בתכנית הבית הלבן כמשוחדת נגדם באופן בלתי נמנע. לאחרונה אמר יו"ר הרשות אבו מאזן כי עסקת המאה והפסגה הכלכלית בבחריין שתתקיים בסוף החודש יכולות "ללכת לעזאזל". מטרתה של הוועידה היא לעודד את ההשקעות בפלסטינים, אולם אבו מאזן הודיע כי יחרים אותה.

בוושינגטון פוסט פורסמה הלילה הקלטה של שר החוץ מייק פומפאו ממפגש סגור עם בכירים בקהילה היהודית, שבו הציג את הערכתו לגבי סיכויי ההצלחה של העסקה ואמר כי ייתכן שהיא תידחה על ידי הצדדים.

  • עוד באותו נושא:
  • מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully