וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: עונש מוות למעורבים בפיגוע בפרלמנט ב-2001

18.12.2002 / 11:58

השלושה הורשעו בסיוע לתכנון התקפת הטרור שהביאה להסלמה ביחסי הודו-פקיסטן; המשטרה: משתייכים לארגון ג'ייש א-מוחמד הנתמך על ידי פקיסטן; בפיגוע נהרגו 14 בני אדם בהם 5 התוקפים

בית משפט בדלהי גזר היום את דינם של שלושת המורשעים בסיוע להתקפה על הפרלמנט ההודי לפני כשנה, למוות. בבי.בי.סי דווח כי מוחמד אפזל, סוחר פירות בן 35, שאוקאת חוסיין וסר גילאני, מרצה בקולג' המקומי הורשעו ביום שני בהכרזת מלחמה נגד המדינה ובקשירת קשר לרצח. על העצורה הרביעית, אשתו של חוסיין שהורשעה בהסתרת מידע נגזרו חמש שנות מאסר בפועל.

לדברי המשטרה, אפזל וחוסיין משתייכים לקבוצה האיסלאמית הקיצונית, ג'ייש א-מוחמד (צבא מוחמד) שנתמכת על ידי פקיסטן במלחמתה בהודו על השליטה בחבל קשמיר. ההסלמה ביחסי שתי המדינות החלה בעקבות הפיגוע בפרלמנט ההודי ב-13 בספטמבר 2001. בפיגוע נהרגו 14 בני אדם – בהם חמשת הטרוריסטים שפתחו באש. פקיסטן הכחישה כל קשר לפיגוע ודרשה לראות הוכחות למעורבות הארגונים לפני שתפעל נגדם. המצב באזור הדרדר עד כדי מעורבות בינלאומית מאסיבית מחשש לפרוץ מלחמה.

עדיין לא הוגשו ערעורים על גזרי הדין אם כי בית המשפט ההודי מאפשר זאת. שלושת המורשעים לא לקחו חלק בהתקפה עצמה אך מואשמים כי סייעו בתכנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully