וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 ימים אחרי פרסום התיעוד: החייל שחשוד בהצתה ליד שכם טרם נחקר

לוחם צה"ל תועד מצית שריפה בסמוך לכפר בורין כשהוא ללא מדים, אך חמוש. עם זאת, מתברר כי בשלב זה הוא עדיין לא זומן לחקירה. מצ"ח החלה לטפל במקרה ובהמשך הועבר התיק לידי שוטרי מחוז ש"י מאחר והחייל היה בחופשה. המשטרה: "החקירה עודנה מתנהלת"

קרדיט: בצלם

החייל שחשוד כי הצית שריפה ליד הכפר בורין לפני כשבועיים טרם נחקר. בתיעוד שהפיץ ארגון "בצלם" לפני כעשרה ימים נראים ישראלים מציתים אש ליד כפרים פלסטינים באזור יצהר. אחד מהם הוא לוחם שנראה בסרטון מצית אש כשהוא ללא מדים אך חמוש. בעקבות המקרה הושעה החייל מתפקידו.

תחילה טיפלה מצ"ח במקרה, אך כשהתברר שמדובר בחייל שהיה בחופשה, הועבר התיק למשטרת מחוז ש"י שפתחה בחקירה. מהמשטרה נמסר בתגובה כי "עם קבלת חומרי החקירה ממצ"ח פתחה המשטרה בחקירה שבמסגרתה נגבו עדויות ובוצעו מגוון פעולות חקירה. החקירה עודנה מתנהלת".

מתנחלים מציתים שדות של פלסטינים בבורין. אתר רשמי
מצית אש ללא מדים, אך חמוש/אתר רשמי

ביצהר מסרו באותו סוף שבוע כי פלסטינים הציתו שריפות באזור וגרמו נזק, אולם בסרטון נראה כי גם ישראלים היו מעורבים בהצתות. כמו כן, נראים בתיעוד חיילים עומדים מנגד כשישראלים רעולים פנים מיידים אבנים לעבר בתים בכפר עסירה אל-קיבילייה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לסרטון כי "ביום שישי 17 במאי הוצתו שריפות במספר מוקדים בחטיבה המרחבית שומרון, אשר התפשטו במרחב. כוחות צה''ל, מג''ב ומתנדבים אזרחים פעלו בכדי לכבות את השריפות. במקביל לשריפות, ירדו כ-20 מתיישבים לפאתי הכפר עסירה אל-קיבילייה והחלו בזריקות אבנים. הלוחמים פעלו במרחב על מנת למנוע את החיכוך, וההתקהלות פוזרה לאחר זמן קצר. האירועים נגמרו ללא נפגעים".

בשבוע שעבר נעצרו כמה ישראלים בחשד לתקיפת שוטרים ליד יצהר. לפי המשטרה, עשרות רעולי פנים יידו אבנים לעבר כלי רכב משטרתיים וכן ניקבו את צמיגיהם עם סכינים. זאת, לאחר עימותים שפרצו בין מתנחלים לפלסטינים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully