וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקברו תחת מפולת שלגים: שמונה מטפסים נעלמו בהרי ההימלאיה

2.6.2019 / 11:38

הקבוצה, שכוללת תושבים מקומיים, בריטים, אמריקנים ואוסטרלים, הייתה בדרכה לפסגת ננדה דבי, השנייה בגובהה במדינה, אך היא לא שבה למחנה כמתוכנן. עונת הטיפוס הנוכחית על ההר קטלנית במיוחד, כשבנאפל השכנה נהרגו לפחות תשעה מטפסים

3 מטפסי הרים נהרגו במהלך טיפוס לאוורסט, לאחר שקבוצת אנשים נתקעה בתור שמוביל לפסגת ההר הגבוה בעולם/רויטרס, עריכה: תומר לוי

צוות חיפוש הודי יצא בעקבותיהם של שמונה מטפסי הרים שנעלמו כשניסו להגיע לפסגת ננדה דבי, השנייה בגובהה בהודו - כך אמרו שני גורמים בממשלה. לדבריהם, המטפסים - בהם אזרחים מקומיים, בריטים, אמריקנים ואוסטרלים - ככל הנראה נפגעו במפולת שלגים גדולה שפקדה את הצד ההודי של הרי ההימלאיה.

ויג'אי קומר ג'וגדנדה, שעומד בראש הרשויות במחוז פית'ורגרה שבמדינת אוטראקהאנד ההררית, אמר כי פעולות החילוץ החלו אתמול כשהמטפסים לא שבו לבסיסם. לדבריו, ייתכן שיידרשו ימים עד לאיתור האזור האחרון שבו ידוע שהם שהו. המפקח הכללי של כוח התגובה לאסונות במחוז, סנג'אי גונג'יאל, אמר כי חברים אחרים בקבוצה ששבו מוקדם יותר לבסיס אמרו לרשויות כי אותם מטפסים לא חזרו מהמסע כפי שתכננו.

הוא הוסיף כי החיפושים יתחדשו היום, אחרי שהופסקו אתמול בערב בשל תנאי מזג האוויר הקשים, בסיוע של מסוקים של חיל האוויר, אם כי אלו ככל הנראה לא יוכלו לנחות בשטח ההררי.

פסגת ננדה דבי, הרי ההימאליה, הודו. אתר רשמי
נראו בפעם האחרונה בגובה של 4,870 מטר. פסגת ננדה דבי/אתר רשמי

השמונה נעלמו לקראת סיום עונת הטיפוס, שהייתה קטלנית במיוחד השנה. לפחות תשעה אנשים נהרגו השנה בהר אוורסט, בצד הנפאלי של הרי ההימלאיה, הכי הרבה מאז 2015. בראש הקבוצה עמד המדריך הבריטי מרטין מורן. ההודעה האחרונה בעמוד הפייסבוק של החברה שלו, "מורן מאונטן", הייתה ב-22 במאי, ובה נכתב כי הצוות הגיע למחנה השני שלהם, בגובה 4,870 מטר, שבו הם היו אמורים לשהות במשך שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully