וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: דיכוי ההפגנות בכיכר טיינאנמן היה מוצדק והוביל ליציבות

2.6.2019 / 10:05

שר ההגנה התייחס באופן נדיר לאירועים הדרמטיים בבייג'ינג לפני 40 שנה, ואמר כי פיתוחה של המדינה מאז מראה כי התגובה של המפלגה הקומוניסטית הייתה נכונה. בין מאות לאלפי מפגינים נהרגו, והמשטר מצנזר בתקיפות את הסיקור של המחאה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר ההגנה של סין וויי פנגה אמר היום (ראשון) כי דיכוי המפגינים בכיכר טיינאנמן בבייג'ינג לפני 30 שנה היה "ההחלטה הנכונה" שהובילה, לדבריו, ליציבות במדינה מאז. הוא כינה את המחאה "כאוס", כשנשאל על כך במסיבת עיתונאים בפורום בסינגפור אחרי שנשא נאום תקיף. זאת הייתה התייחסות נדירה של הממשל הקומוניסטי לאירועי 4 ביוני 1989, שהדיונים עליהם מצונזרים ביד רמה בתוך סין.

"כולם מודאגים מטיינאנמן אחרי 30 שנה", אמר וויי. "במשך 30 השנים האלו, סין תחת המפלגה הקומוניסטית עברה שינויים רבים. אתם חושבים שהממשלה טעתה בטיפול בארבעה ביוני? הייתה מסקנה לגבי התקרית. הממשלה הייתה נחושה לעצור את המהומות". הוא הוסיף כי פיתוחה של המדינה מאז הראה כי מעשיה של הממשלה היו מוצדקים. "אלו היו מהומות פוליטיות שאותן הממשלה המרכזית הייתה צריכה לדכא, זאת הייתה המדיניות הנכונה", אמר. "בזכות זה, סין נהנית מיציבות, ואם אתם מבקרים בסין אתם יכולים להבין את החלק הזה בהיסטוריה".

לקריאה נוספת בנושא
פרטים חדשים על הטבח בכיכר טיאננמן: "לפחות עשרת אלפים מפגינים נהרגו"

טנקים סיניים בדרך לכיכר טיאננמן לדיכוי המחאה נגד השלטון, יוני 1989. AP
מפגין מנסה לעצור שיירת טנקים בדרך לכיכר, 5 ביוני 1989/AP

ביום שלישי יצוין יום השנה ה-30 לדיכוי ההפגנות הפרו-דמוקרטיות, כשחיילים פתחו באש לעבר המפגינים. ארגוני זכויות אדם ועדי ראיה מעריכים כי בין מאות לאלפים נהרגו, אך סין מעולם לא סיפקה מניין הרוגים רשמי והיא לא תציין את האירועים.

בשבוע שעבר גינה דובר שר ההגנה, וו קיאן, את השימוש במילה "דיכוי" לתיאור תגובת הצבא להפגנות שאותן הובילו סטודנטים. בזמנו, אמרה המפלגה הקומוניסטית כי המפגינים הם אנטי-מהפכנים הרוצים להפיל אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully