וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות סקנדל הימין הקיצוני: אישה מונתה לראשונה לקנצלרית אוסטריה

בריגיט בירלאין, נשיאת בית המשפט החוקתי, נבחרה על ידי הנשיא לעמוד בראש ממשלת המעבר הטכנוקרטית אחרי קריסת הממשלה של קורץ. היא תחזיק בתפקיד עד ספטמבר, אז יתקיימו בחירות חדש

צילום: רויטרס

נשיאת בית המשפט החוקתי של אוסטריה, בריגיט בירלאין, תהיה הקנצלרית הזמנית עד לבחירות המוקדמות בספטמבר, האישה הראשונה שתחזיק בתפקיד. הבחירה הוכרזה היום (חמישי) על ידי הנשיא אלכסנדר ואן דר בלן, בהסכמת יתר ראשי המפלגות, אחרי שהקנצלר השמרני סבסטיאן קורץ נאלץ לעזוב את התפקיד עם הפסד מפלגתו בהצבעת אי-אמון.

הממשלה קרסה בחודש בעקבות חשיפת סרטון שבו תועד בחשאי מנהיג מפלגת החירות מהימין הקיצוני, היינץ-כריסטיאן, מציע מכרזים ציבוריים לאישה שהתחזתה לאחייניתו של אוליגרך רוסי. בירלאין, בת 69, משמשת בתפקידה מאז 2003 ולפני כן היא החזיקה בתפקידים בכירים בבתי המשפט בווינה.

קנצלרית אוסטריה אחרי מינויה לתפקיד, 30 במאי 2019. רויטרס
לא צפויה לעשות שינויים משמעותיים. הקנצלרית החדשה, היום/רויטרס

קריסת הקואליציה בין מפלגת העם השמרנית של קורץ לבין מפלגת החירות סוללת את הדרך להקמת ממשלת טכנוקרטים זמנית עד לבחירות החדשות. "המטרה הכי חשובה כרגע היא לתרום להרגעת המצב ולבניית אמון בין כל הצדדים, באוסטריה, באירופה ובכל העולם", אמה הקנצלרית החדשה בהצהרות שמסרה לצד הנשיא.

הבחירה של ואן דר בלן באיש ציבור שאינו מעורב בפוליטיקה היומיות הייתה צפויה, אולם שופטים רבים מקורבים למפלגות כאלו ואחרות, ובירלאין הייתה המועמדת של הממשלה היוצאת. היא בחרה באלכסנדר שלנברג, דיפלומט שהיה גורם בכיר בלשכתו של קורץ, כשר החוץ החדש.

"ללא ספק, אנחנו לא נראה בחודשים הקרובים יוזמות חקיקה גדולות וממושכות", אמר הנשיא. "זה יותר נוגע לממשל תקין וסדיר של ענייני המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully