וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומניה: המנהיג ניסה להרוס את מערכת המשפט, אך בכל זאת נכלא

ליביו דרגנה, שעמד בראש מפלגת השלטון ונחשב לאדם החזק ביותר במדינה, החל לרצות את מאסרו לשלוש שנים וחצי על זיוף משרות לטובת חברות מפלגה. זאת אחרי שערעורו האחרון נדחה. הוא דחף לפגיעה בעצמאות בתי המשפט, ומפלגתו ספגה מכה בבחירות לפרלמנט

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תומר לוי

ליביו דרגנה, מנהיג מפלגת השלטון הסוציאל-דמוקרטית של רומניה, נכנס אתמול (שני) לכלא אחרי שערעורו האחרון נדחה. דרגנה, שנחשב לאיש החזק ביותר במדינה, נשלח למאסר של שלוש שנים וחצי אחרי שהורשע במתן כספים ממשלתיים לשתי חברות מפלגה על עבודות שלא ביצעו. החלטת בית המשפט העליון להותיר את העונש על כנו הגיעה אחרי המכה שספגה המפלגה בבחירות לפרלמנט האירופי.

התביעה אמרה כי הוא השתמש בהשפעתו על הממשלה כדי ליצור את המשרות המזויפות בסוכנות להגנה על הילד, ושתי הנשים הודו שעבדו במפלגה בזמן שקיבלו משכורות מהסוכנות. דרגנה הכחיש את העבירות שיוחסו לו ואמר כי זאת רדיפה פוליטית של "המדינה העמוקה" נגדו.

דרגנה תועד אתמול מגיע במכונית לבית הכלא רהובה שבפאתי הבירה בוקרשט. הוא נחשב לאיש החזק ביותר בפוליטיקה הרומנית, אך נאסר עליו לשמש ראש ממשלה אחרי שהורשע בזיוף קולות ב-2016. עם זאת, הוא המשיך לנהל את העניינים מאחורי הקלעים והנחה את מדיניות הממשלה. בתיק נפרד, הוא מואשם בהקמת ארגון פשיעה כדי לגרוף כספים ממכרזים ממשלתיים.

מפגין מצמיד אזיקים לפניו של מנהיג הסוציאל-דמוקרטיה ברומניה, ליביו דראניה 3 באוקטובר 2017. רויטרס
ניהל את המדינה מאחורי הקלעים. דרגנה מול מפגינים, 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully