וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלת מסתובבת: הם טבחו במוסלמים, אך שוחררו אחרי שנה מהכלא

28.5.2019 / 10:39

עשרה חיילים שהורשעו בטבח עשרה רוהינגים בשנה שעברה יצאו לחופשי פחות משנה אחרי שנשלחו לעשר שנות מאסר. הם היחידים שנענשו עד כה ברדיפת המיעוט, שלפי האו"ם הוא קורבן לרצח עם שיטתי

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

שבעה חיילים מצבא מיאנמר שהורשעו ברצח עשרה מוסלמים שוחררו מהכלא, פחות משנה אחרי שנשלחו למאסר של עשר שנים. מעורבותם בטבח באין דין נחשפה על ידי סוכנות הידיעות רויטרס, שדיווחה כי הם שוחררו עוד בנובמבר. הם היחידים שהורשעו עד כה במעורבות ברדיפת מיעוט הרוהינגיה במדינת ראקין, שלפי האו"ם וארגוני זכויות האדם מהווה רצח עם.

דובר שירותי בתי הכלא אמר אתמול לכתבים כי השבעה כבר אינם נמצאים בחזקתם, מבלי לפרט. אחד החיילים ששוחררו סיפר לרויטרס: "אמרו לנו לשתוק". הוא לא הוסיף מעבר לכך. הטבח נחשף על ידי שני כתבים של רויטרס, שנשלחו לשבע שנות מאסר על פגיעה בסודות המדינה. החודש הם קיבלו חנינה נשיאותית ושוחררו מהכלא אחרי 16 חודשים.

לקריאה נוספת בנושא
רצח העם במיאנמר: "ישראל משתפת פעולה עם פשעים נגד האנושות"

עשרה שבויים רוהינגים כפותים במדינת ראקין, מיאנמר, ספטמבר 2017. רויטרס
הוכו ונורו למוות. עשרת המוסלמים שהוצאו להורג, 2017/רויטרס

לפי התחקיר, ברצח של עשרת הרוהינגים - שחיפשו מחסה באזור חוף אך סומנו על ידי הצבא השתתפו גם תושבים בודהיסטיים, שהצטוו לחפור להם בור. לפחות שניים מהם הוכו למוות, בעוד שהיתר נורו על ידי חיילים. זה היה תיעוד ראשון לפשעים שבוצעו באזור, אך פרט להודאה של הצבא בטבח הספציפי הזה הוא זיכה את עצמו מיתר הטענות של ארגוני זכויות אדם, פליטים ומשקיפים זרים.

רצח בני הרוהינגיה, שכ-700 אלף מהם נמלטו לבנגלדש השכנה, יחד עם מעצר העיתונאים החוקרים הצביעו על מעורבות הצבא ברדיפת המיעוט המדוכא משולל הזכויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully