וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפי שקלים במשך עשור: תושב הקריות נאשם שסחט רופא שיניים

27.5.2019 / 21:20

בשנת 2004 קבעו מיכאל גולדשטיין ורופא שיניים הסכם, לפיו הוא קיבל מחצית מרווחי המרפאה תמורת הפניית לקוחות. חמש שנים לאחר מכן מאס הרופא בסידור שנקבע, אך הנאשם דרש ממנו לשלם לו אלפי שקלים בכל חודש ואיים עליו שיפגע במשפחתו. בתום חקירה נעצר הסוחט ומעצרו הוארך

תחנת משטרת חדרה,ארכיון. שלומי גבאי
נעצר בתום חקירה סמויה/שלומי גבאי

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שני) כתב אישום נגד מיכאל גולדשטיין, תושב קריית ביאליק בן 59, בגין סחיטה באיומים של מאות אלפי שקלים מרופא שיניים בקריות, לאורך שנים. השניים מכירים זה את זה משנת 2004, אז קבעו הסדר לפיו הרופא שילם לגולדשטיין מחצית מרווחי המרפאה ואת הוצאות הטלפון הנייד שלו, תמורת הפניית לקוחות אליו.

אבל הצרות החלו בראשית 2009, עת מאס הרופא בסידור שנקבע. לפי כתב האישום, הוא הודיע לגולדשטיין כי הוא מפסיק את ההתקשרות ביניהם ואת תשלום מנוי קו הטלפון. מאותה עת ועד היום הנאשם לא הפנה אליו יותר לקוחות.

עוד בוואלה! NEWS
נתניהו: "לא הצלחתי לשכנע את ליברמן למנוע בחירות, אפשר עוד להתעשת"
טאג' מאהל, הוותיקן והקולוסיאום: צפו בתמונות של "אופק 5" מהחלל
צבא ארה"ב שאל גולשים איך הם הושפעו מהשירות. התשובות היו קשות

היכל המשפט בחיפה 6.8.17. ויקפדיה, מערכת וואלה! NEWS
כתב אישום בגין סחיטה באיומים. היכל המשפט בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, ויקפדיה

למרות זאת, לטענת הפרקליטות גולדשטיין הודיע לרופא השיניים שמבחינתו הקשר ביניהם נמשך וכי הוא חייב לשלם לו ב-15 בכל חודש 6,000 שקלים וכן להמשיך לשלם את חשבון הטלפון הנייד לתקופה של חמש שנים. לפי עובדות כתב האישום הוא איים על הרופא שאם לא ישלם יפגע בו ובבני משפחתו ו"יסגור לו את המרפאה".

הרופא שילם, וכעבור חמש שנים חזר אותו סיפור: הוא הודיע כי תם הקשר, ובתגובה לדבריו, גולדשטיין שוב חזר על אותם איומים ורופא השיניים שוב נכנע להם והמשיך לשלם.

חמש שנים נוספות עברו ומכתב האישום עולה שבחודש ינואר השנה, כששילם הרופא לגולדשטיין את 6,000 השקלים החודשיים, הוא אמר לו שנוכח מצבו הרפואי אין באפשרותו לשלם יותר. בתגובה הנאשם אמר לו "שיעשו הפסקה בתשלומים למשך שלושה חודשים" ואיים על הרופא שהחל מהחודש עליו לשלם סך של 5,000 שקלים בחודש, ואם לא, אז יפגעו בו או בבנו.

עוד באותו נושא

כסף לשרים במסווה של דמי ייעוץ: כך עבד שוחד המיליונים של שיכון ובינוי

לכתבה המלאה

"יודעים איפה אתה גר"

הוא פנה לעבריין אחר, סיפר לו כי נסחט במשך עשר שנים, ושאל לעצתו. למרבה המזל, בסופו של דבר פנה רופא השיניים למשטרה. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז חוף שחקרה את המקרה מאז, ומכתב האישום עולה כי כשגולדשטיין הגיע למרפאה שלו ושוב איים עליו כבעבר, הוא עשה זאת תחת עינה הפקוחה אך סמויה של בלשי הימ"ר, שתיעדה את האירוע. הוא שילם לו 3,100 שקלים, גולדשטיין יצא מהמרפאה ונעצר על ידי הבלשים שהמתינו לו שם.

בסרטון אומר גולדשטיין לרופא שהוא רואה אותו פעם בחודש 15 שניות, ובתגובה האחרון ענה לו שהוא רואה אותו פעם בחודש במשך 15 שנים. לאחר מכן הוסיף הנאשם: "אל תדאג, כשייתנו לך מכות בכליות את תזכר". הרופא שאל אותו מדוע, ונענה כי "ככה זה עובד - אם יש בעיה עם התשלומים מתחילות בעיות. יודעים איפה אתה גר ויתפסו אותך בחדר מדרגות כשייראו שממך כבר אין מה לקחת".

בתמלול שיחת טלפון בין השניים שהקליטו בימ"ר אמר הנאשם לרופא השיניים: "פעם אחת כשתהיה לך פשלה קטנה, אני אומר לך שאתה תצטער על זה. אני מקווה שאתה לא שוורצנגר... בהתחלה מרביצים לך ופשוט יכופפו אותך, אתה משלם על הרוגע שלך".

במשטרה ציינו כי מדובר בעבריין מרמה שכבר ריצה בעבר בעבודות שירות עונש של שישה חודשי מאסר, שנגזרו עליו בבית משפט השלום בחדרה.

בחקירתו טען גולדשטיין כי טופל בעבר על ידי רופא השיניים, ושילם לו עבור כך. אולם כאשר ציין הרופא שהמחיר הוא רק בגין חלק מהטיפול, הוא החליט לגשת לרופא שיניים אחר. לאחר מכן שב על מנת לבקש את כספו בחזרה, כשהדגיש שלא ניתן לו כל הטיפול בגין הסכום ששילם.

במשטרה לא קונים את ההסבר הזה ומסרבים לקבל טענות אחרות שהשמיע גולדשטיין בימים בהם בילה במשרדי החקירות של היחידה המרכזית. סך הסחיטה מוערך על ידי החוקרים ביותר מ-700 אלף שקלים, אבל מסתמן כי הכסף כנראה התנדף. הסנגוריה הציבורית מצאה את גולדשטיין זכאי להגנה על חשבון אוצר המדינה גם במהלך החקירה במשטרה.

עו"ד משה נעמן טען מטעם הסנגוריה אמר כי בביתו של של גולדשטיין מצויה "ראיית זהב" שתזכה אותו - מסמך בחתימת ידו של רופא השיניים, בו הוא מאשר כי גולדשטיין העביר לו כספים. חוקרי הימ"ר מכירים את המסמך הזה, וטוענים מנגד כי מדובר בלא אחר ממסמך שכמו התשלומים החודשיים, גם הוא הוצא מהרופא בכפייה.

עורך הדין בוריס שרמן קיבל היום את ייצוגו של גולדשטיין מטעם הסנגוריה במשפטו, ויצטרך ללמוד את תיק החקירה. בדיון שהתקיים היום אצל השופט ניצן סילמן במקביל להגשת כתב האישום, ביקשה הפרקליטות את הארכת מעצרו של עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. דיון לגופה של הבקשה יתקיים ביום ראשון הקרוב ובינתיים, השופט סילמן, האריך את מעצרו עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully