וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יידו אבנים וניקבו צמיגים: מתנחלים רעולי פנים תקפו שוטרים ביצהר

מהמשטרה עולה שהכוחותיהם הגיעו מוקדם יותר לאזור כדי להפריד בין פלסטינים לתושבים שהתעמתו. בעת שעזבו, החלו מתנחלים ליידות לעברם אבנים וחפצים וניקבו את צמיגי הרכבים שלהם. ועד יצהר: "השוטרים הפעילו כוח לא פרופורציונלי לעבר המתיישבים, ובכך גרמו להתלהטות הרוחות"

צמידים של משטרה שנוקבו ביצהר 25 במאי 2019. דוברות משטרת ישראל
צמיגים של משטרה שנוקבו ביצהר, היום/דוברות משטרת ישראל

עשרות מתנחלים רעולי פנים תקפו היום (שבת) שוטרים באזור יצהר וניקבו את צמיגי רכביהם - כך נמסר ממשטרת מחוז ש"י.

לפי המשטרה, הכוחות הגיעו מוקדם יותר היום לאזור כדי להפריד בין פלסטינים לתושבים שהתעמתו. בעת שעזבו את המקום, החלו מתנחלים ליידות לעברם אבנים וחפצים וכן ניקבו את צמיגי כלי הרכב וגרמו לנזק. כוחות משטרה וצה"ל הגיעו כדי לחלץ את הכוח שהותקף, ובזמן זה התוקפים ברחו. כעת פועלים הכוחות כדי לאתר אותם.

מהמשטרה נמסר כי "מדובר באירוע אלימות חמור שבו הותקפו שוטרים לאחר שהוזעקו לטפל באירוע ובסיומו הותקפו על ידי מספר פורעי חוק אשר נקטו באלימות חסרת רסן כלפי השוטרים במטרה לפגוע בהם".

צמידים של משטרה שנוקבו ביצהר 25 במאי 2019. דוברות משטרת ישראל
צמיגים שנוקבו/דוברות משטרת ישראל

מוועד יצהר נמסר בתגובה כי "במהלך השבת יצאו מתיישבים לטיול בסמוך ליצהר. בתום הטיול שהסתיים ללא אירועים מיוחדים ובניגוד להודעת המשטרה שטוענת כי התרחש עימות בין ערבים ליהודים חזרו התושבים לעבר היישוב. במהלך עצירה למנוחה בסמוך ליישוב, הגיע למקום כוח מג"ב שדרש מהם להתפנות מהמקום וללא כל הצדקה הפעיל אלימות קשה כלפיהם". לדבריהם, "בעקבות התלהטות הרוחות, התפתח האירוע לצעקות ועימות מילולי. במקום להודות בטעותם, השוטרים הפעילו כוח לא פרופורציונלי לעבר המתיישבים, ובכך גרמו להתלהטות הרוחות. מתיישב אחד נפצע בשלושה מקומות בראשו, ומפונה הערב לטיפול רפואי.

עוד נמסר כי "ביישוב אומרים כי 'מפאת השבת, אין בידינו תיעוד של התפתחות האירוע, אך נזכיר כי רק לפני ימים ספורים כוח מג"ב תקף ועצר באלימות מזעזעת נער חרדי הסובל מפיגור שכלי, בטענה שקרית כי תקף שוטרים. אנו קוראים לשר ארדן לבצע בדק בית על היד הקלה שמפעילים צוותי משטרה לאלימות כלפי אזרחים, ועל תרבות השקר הרוחשת בארגון'".

עוד באותו נושא

תיעוד: מתנחלים מציתים שדות בכפרים פלסטיניים סמוך לשכם

לכתבה המלאה
צמידים של משטרה שנוקבו ביצהר 25 במאי 2019. דוברות משטרת ישראל
צמיגים של כלי רכב של המשטרה שנוקבו/דוברות משטרת ישראל

לפני כשבוע, מתנחלים הציתו שדות לא מעובדים בכפרים בורין ועסירה אל-קיבילייה שמדרום לשכם, כך לפי תיעוד שפורסם על ידי ארגון "בצלם", בשלב מסוים המציתים כיבוי את האש, ככל הנראה מחשש שתתפשט לכיוון ההתנחלות. בנוסף לכך, ישראלים תועדו מיידים אבנים לעבר בתי פלסטינים בזמן שחיילים שעמדו לצדם לא עשו דבר.

בתיעוד נראה אחד המתנחלים מצית עשבים בשדה סמוך לבורין ועוזב את המקום, ממנו עולים עשן ולהבות. בהמשך כמה מתנחלים נוספים מציתים שדה במוקד נוסף ונמלטים.

(עדכון ראשון: 20:34)

  • עוד באותו נושא:
  • יצהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully