וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבית לא ייראה אותו דבר": התושבים שברחו מהאש ויתרו על האופטימיות

תושבי אזור מטה יהודה, שכבר מתורגלים בשריפות ענק בימי שרב, הזדעזעו למראה הלהבות סמוך לבתיהם. "סדום ועמורה ממש", אמרו תושבי קיבוץ הראל שהתפנו במהירות מבתיהם. במבוא מודיעים האש כילתה כמעט את כל בתי היישוב. הבוקר הותר לתושבי שילת, כפר דניאל וגמזו לשוב לבתיהם

עריכה: ליר שפיגלר

כשתושבי קיבוץ הראל הריחו לראשונה אתמול (חמישי) את ריח העשן בין שבילי הקיבוץ, הם הבינו כבר שמדובר בסימן לעתיד. בקיבוץ שנמצא בלבו של חורש טבעי ויערות, המהווים קרקע נוחה להתלקחות מהשרב, מכירים כבר את הנחיות הפינוי מחשש לפגיעה בבתיהם. "אני רגילה לשריפות, כבר היו כאן כמה", סיפרה ים תושבת הקיבוץ לוואלה! NEWS בצאתה מביתה. "למרות שכבר היינו במצב הזה - זה תמיד מזעזע".

בדרך החוצה כבר רואים את הלהבות מתקרבות באטיות לבתי הקיבוץ. "סדום ועמורה ממש", אמרה ים. "הכול מלא עשן. כוחות הכיבוי פועלים פה בכמה אזורים. אני אישית באתי לשחרר את הכלב שלי - אבל כנראה שחררו אותו. יש בתים שכבר נשרפו לגמרי".

כמו ים, גם דניאל שבה על עקבותיה - רק כדי להציל את החתולה שלה מהלהבות. "אין ברירה, יש עשן והיא מבוגרת", סיפרה. "אם הייתי רואה אש הייתי עוצרת, אבל ראיתי שאין ויצאתי ממשמרת להציל אותה".

לקריאה נוספת:
גל שריפות: 10 בתים עלו באש באזור מודיעין, צירים נחסמו ברחבי הארץ
עקב החום: שריפות בכמה מוקדים באזור י-ם; שיבושים בתנועת הרכבות

הצהלת חתולה מפני שריפה שפרצה מקיבוץ הראל 23 במאי 2019. אתר רשמי
"רצתי להציל אותה", דניאל והחתולה בקיבוץ הראל, היום/אתר רשמי

אבי פליישמן, גם הוא תושב קיבוץ הראל ביקש להודות לכוחות הכיבוי. "הם לוחמים לכל דבר ועניין", אמר. "הם סיכנו את החיים שלהם כדי לעזור לנו. עברו בית בית ולא ויתרו. פשוט להצדיע להם, למשטרה ולמג"ב שסייעו".

"הילדים פונו ראשונים", הוסיף פליישמן. "רוב ילדי האזור מתחנכים פה וזה היה מבצע מורכב. שלחו אוטובוסים ופינו את הילדים והגננות ליישוב קרוב. כל יישובי האזור התקשרו והתחננו שנתארח אצלם. אני רוצה לשדר אופטימיות אבל יהיו אנשים שכנראה לא יראו את הבית שלהם כשיחזור.

עוד באותו נושא

סכנה גבוהה לשריפות בשל השרב: אש באשכול מבלוני תבערה

לכתבה המלאה

יואב, תושב הקיבוץ, הגיע במהירות ממקום עבודתו לביתו על מנת לפנות את הדברים. לאחר מכן חזר למקום כדי להציל את הכלבים. "הבית שלי נשרף חלקית, אבל בתי השכנים נשרפו - האש הגיעה אליהם", אמר.

כוחות משטרה בפריסה במושב תרום בעקבות שריפה שפרצה באזור 23 במאי 2019. דוברות המשטרה, אתר רשמי
פינוי תושבים במושב תרום במועצה האזורית מטה יהודה הסמוך לירושלים. היום/אתר רשמי, דוברות המשטרה

במקביל, המשטרה פינתה מבתיהם תושבים רבים גם באזור בן שמן - מרביתם נמצאים בשלב זה בכפר הנוער בן שמן וכן בקניון מודיעין. ביישוב מבוא מודיעים כילתה האש כ-15 מבתי היישוב - כמעט כולו. מפקד מחוז מרכז, ניצב עמי אשד, סיפר כי אם השוטרים היו מתעכבים עוד כמה דקות, האירוע היה מסתיים באסון בחיי אדם. "השוטרים נכנסו לישוב כשבצד שלהם האש הייתה ממש ליד ניידות המשטרה", סיפר. "הוצאנו את האנשים והבתים נשרפו".

בסיכום הערכת המצב של המשטרה הבוקר, נקבע כי החל מהשעה 08:00 תותר חזרת התושבים לישובים שילת, גימזו, כפר דניאל. מהמשטרה נמסר כי הכניסה לשלושת הישובים תתאפשר בשלב זה לתושבי היישובים האלה בלבד לאחר תיאום מול המועצה. כמו כן, כביש 443 יישאר סגור בשלב זה לתנועת אזרחים בקטע שבין מחלף בן שמן למודיעין.

(עדכון ראשון: 23/5 18:37)

נזקי שריפה מבוא מודיעים  23 במאי 2019. אתר רשמי
נזקי השריפה במבוא מודיעים, היום/אתר רשמי
נזקי שריפה במבוא מודיעים 23 במאי 2019. אתר רשמי
השריפה במבוא מודיעים, היום/אתר רשמי
שרפת ענק במבוא מודיעים 23 במאי 2019. רבקה פרנקס/TPS, אתר רשמי
השריפה במושב מבוא מודיעים, היום/אתר רשמי, רבקה פרנקס/TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully