וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: הדור הצעיר של איראן יזכה לראות את מותה של ישראל

23.5.2019 / 13:39

המנהיג העליון אמר בכנס סטודנטים כי הצעירים במדינה יהיו עדים ל"מותם של אויבי האנושות". הוא גם ביקר את רוחאני ואת זריף על הדרך שבה יושם הסכם הגרעין

גרהאם: בכירים בממשל אישרו שאיראן עומדת מאחורי תקיפת מכליות הנפט הסעודיות/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר כי הדור הצעיר במדינה יחזה במותן של ישראל ושל הציביליזציה האמריקנית. "אתם, הדור הצעיר, יכולים להיות בטוחים שתהיו עדים למותם של איובי האנושות, כלומר התנוונות הציביליזציה האמריקנית ומותה של ישראל", אמר חמינאי במפגש עם סטודנטים. דבריו פורסמו באתר הרשמי שלו.

חמינאי לא אמר מעבר לכך, אך דבריו נאמרו בזמן המתיחות עם ארצות הברית במפרץ הפרסי, שאליו שלחה וושינגטון כוחות מתוגברים, בהם נושאת מטוסים, מחשש למתקפה איראנית נגד האינטרסים שלה. למרות זאת, המנהיג העליון אמר בשבוע שעבר כי לא תפרוץ מלחמה עם ארצות הברית.

בנוסף לכך, חמינאי ביקר את הנשיא חסן רוחאני ושר החוץ מוחמד ג'וואד זריף על יישום הסכם הגרעין, שממנו פרש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפני שנה. הוא הטיל מחדש סנקציות על טהראן והוא רוצה לפתוח בשיחות על הסכם חדש, שיכלול גם את תכנית הטילים והמעורבות של איראן בסכסוכים באזור. "לא הייתה לי הרבה אמונה בדרך שבה הוא יושם, ואמרנו זאת שוב ושוב לנשיא ולשר החוץ והתרענו בפניהם על כך".

רוחאני וזריף היו מאדריכלי ההסכם שנחתם ב-2015, אך בשבוע שעבר הודיעה איראן ליתר המדינות החתומות עליו - סין, צרפת, גרמניה, רוסיה ובריטניה - כי מצמצמת חלק מהתחייבויותיה.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, 22 במאי 2019. רויטרס
העביר ביקורת על רוחאני וזריף. חמינאי, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully