וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מקום לקברים: מדינת וושינגטון אישרה להשתמש בגופות לדישון

המושל אישר את החוק שהפך את המדינה לראשונה בארה"ב המאשרת להפוך מתים לאדמה בהליך של 30 ימים. "שיטה טבעית ובטוחה שתוביל לצמצום משמעותי בפליטות פחמנים"

דגלי ארה"ב מוצבים על קברי החיילים בבית הקברות הצבאי בארלינגטון, וירג'יניה. US Army - Adam Skoczylas, AP
אין מקומות פנויים בערים הגדולות. בית הקברות הצבאי בארלינגטון/AP, US Army - Adam Skoczylas

מדינת וושינגטון הפכה לראשונה בארצות הברית המאפשרת להשתמש בגופות בני אדם כדשן, אחרי שהמושל הדמוקרטי ג'יי אינסלי חתם אתמול (שלישי) על החוק. התהליך, שבו יוכלו לבחור אנשים במקום שגופותויהם יישרפו או ייקברו, נתפס כאלטרנטיבה ירוקה לשיטות המסורתיות. בסוף התהליך, קורבי המשפחה יקבלו את האדמה, שבה יוכלו לשתול צמחים, ירקות או עצים.

זהו הליך פרקטי בערים גדולות, שבהן אדמה פנויה לקברים היא מצרך נדיר, כשאלטרנטיבות לקבורה המסורתית הידידויות לסביבה פופולריות יותר ויותר. שימוש בגופות כדישון הוא הליך חוקי בשבדיה, ובבריטניה ניתן לקבור "קבורה טבעית", שבה הגופה נטמנת ללא ארון או בתוך ארגון שחומריו מתכלים.

חברת Recompose, שקידמה את החוק בוושינגטון ועושיה להיות הראשונה שתספק את השירותים הללו, מציעה לשים את הגופה במכולות פלדה בצורת משושה, המלאות בצמח האלפלפה, שבבי עצים וקש. בתוך המכולה הסגורה מתפרקת הגופה באופן טבעי בתוך 30 ימים, ובסוף התהליך נוצרת די אדמה כדי למלא שתי מריצות.

"הדישון מציע אלטרנטיבה טבעית, בטוחה, ברת-קיימא שתוביל לצמצום משמעותי בפליטות פחמני ובשימוש באדמה", אמרה קטרינה ספייד, מייסדת החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully