וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדגים נעלמים, ובנגלדש אסרה על דיג למשך חודשיים

דיג היתר דילדל את מאגרי הדגים במפרץ בנגלש, והממשלה הטילה איסור גורף עד 23 ביולי חרף מחאת הדייגים החוששים מאובדן הכנסותיהם. "עלינו לתת לדגים לגדול ולהתרבות, אחרת אנחנו נסבול בעתיד"

שוק דגים בקוקס בזאר, בנגלדש, אפריל 2017. רויטרס
שוק דגים בקוקס בזאר, אפריל 2017/רויטרס

בנגלדש אסרה על דיג לחופיה למשך 65 ימים כדי להציל את מאגרי הדגים ההולכים ומידלדלים שלה. הממשלה אמרה לרשת BBC כי האיסור על דיג במפרץ בנגל תקף לכל כלי השיט מאז אתמול, וכי משמר החופים והצי יאכפו זאת.

האיסור, שיימשך עד 23 ביולי, תוזמן לתחילת עונת הגידול של הדגים, אך אלפי דייגים מתכננים למחות נגד המהלך. הם אומרים כי הם יישארו ללא הכנסה, אבל הממשלה טוענת כי ללא צעד זה, לא יישארו דגים. "עלינו לתת לדגים לגדול ולהתרבות, אחרת אנחנו נסבול בעתיד", אמר השר לענייני דגה חיי משק, אשרף עלי חאן.

בעבר כבר היו איסורים קצרי-טווח על דיג למטרות מסחירות, אבל זאת הפעם הראשונה שבה האיסור הוא גורף ולמשך תקופה ארוכה. הממשלה אמרה כי האיסור יהיה תקף בכל שנה, בין 20 במאי ל-23 ביולי. איגודי הדייגים קראו לראשת הממשלה שייח חסינה לשקול מחדש את המהלך, והם מבקשים גם פיצויים על אובדן ההכנסה.

הדגים הם חלק חשוב מהתזונה המקומית, כמו דג ההילשה, שהוא סוג של הרינג, והם גם נמכרים למדינות אחרות. ההילשה היה בעבר נפוץ במפרץ בנגל, אבל מספריו צנחו בעשורים האחרונים בשל דיג יתר. בנגלדש אחראית על 60% מכלל דיג ההילשה העולמי ושווי השוק שלו הוא יותר משני מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • בנגלדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully