וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינסנט נותק ממכשירי ההחייאה: המקרה שפילג את צרפת הגיע לסיומו

זה יותר מעשור שווינסנט למברט בן ה-42 נמצא בתרדמת אחרי תאונת אופנוע שעבר, והרופאים שטיפלו בו תמכו בהפסקת ההזנה. בעוד שאשתו ואחיו הסכימו, הוריו נלחמו ממושכות עד לפסיקה הסופית. "זו בושה, לא נתנו להם אפילו לחבק אותו"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

רופאים בצרפת החלו לנתק את וינסט למברט ממכשירי ההחייאה שלו, שהמקרה שלו פילג את משפחתו - כך אמר היום (שני) עורך דינו של הוריו. למברט בן ה-42 הפך לצמח אחרי תאונת אופנוע שעבר ב-2008 והוריו נאבקו בבתי המשפט נגד ההחלטה לנתק אותו מהמכשירים. עם זאת, הרופאים אמרו כי הם יעצרו זאת היום בהתאם לפסיקה סופית. "זאת בושה, הם (ההורים) לא היו יכולים אפילו לחבק את בנם", אמר עורך הדין ז'אן פיילו.

בניגוד להורים, שניסו לעצור זאת עד הרגע האחרון, אשתו של למברט, ראקל, חמישה מאחיו ואחיינו תמכו בהחלטה להתחיל לנתק אותו מהמכשירים שמחזיקים אותו בחיים בבית חולים בריימס. וינסנט סנצ'ס, הרופא שטיפל בלמברט וספג את זעמם של ההורים, אמר במסר למשפחה כי בית החולים החל בעצירת הטיפולים ובהרדמתו של למברט. בהודעה, שהגיעה לידי סוכנות הידיעות הצרפתית, הוא דחק בבני המשפחה "להתאחד סביבו כדי שהרגעים האלו יהיו שלווים, אינטימיים ואישיים ככל האפשר".

וינסנט למברט. אתר רשמי
הוזן דרך צינור שחובר לקיבתו. וינסט למברט/אתר רשמי

המתת חסד אינה חוקית בצרפת, אך הרופאים מורשים להרדים חולים סופניים. הצוות הרפואי שטיפל בו המליץ לנתק אותו מהמכשירים ב-2013, בהתייעצות עם אשתו, אחרי שנים שבהן לא הצליחו לשפר את מצבו באופן דרמטי. למברט, אח פסיכיאטרי בהכשרתו, היה משותק בכל גופו והוא הוזן דרך צינור שחובר לקיבתו.

הוריו, פייר וויויאן, קתולים אדוקים, ערערו על ההחלטה. היא הגיעה עד לפתחו של בית המשפט האירופי לזכויות אדם, שאישר את החלטות בתי המשפט בצרפת. הממשלה גם דחתה קריאה של ועדה של האו"ם לעצור את יישום המהלך עד להמשך בחינתו, בטענה שהיא אינה מחויבת לה. ההורים אף פנו בצעד נואש לנשיא עמנואל מקרון בסוף השבוע האחרון, אך ללא הועיל.

(עדכון ראשון 14:14)

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully