וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודות תמורת 25 אלף דולר: 20 שנות מאסר לסוכן CIA שריגל עבור סין

קווין מלורי מצטרף לקבוצה הולכת וגדלה של אנשי מודיעין אמריקניים לשעבר המסומנים ומפותים על ידי בייג'ינג החפצה במידע רגיש. מלורי בן ה-62 היה בעל סיווג ביטחוני גבוה והייתה לו גישה למסמכים רגישים. "מסר לכל מי ששוקל לפגוע בביטחון הלאומי"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

סוכן CIA לשעבר נשלח ל-20 שנות מאסר אחרי שחשף סודות צבאיים בפני סוכן סיני - כך הודיע משרד המשפטים בארצות הברית. קווין מלורי, בן 62, הורשע בכמה עבירות ריגול בתום משפט שהתקיים ביוני שעבר ונמשך שבועיים.

מלורי, דובר מנדרינית שוטפת, היה בעל סיווג ביטחוני גבוה והייתה לו גישה למסמכים רגישים והוא הורשע במכירת סודות לסין תמורת 25 אלף דולר. בן הראיות שהוצגו נגדו במהלך המשפט היו סרטון אבטחה שבו הוא נראה סורק מסמכים מסווגים לתוך כרטיס זיכרון במשרד דואר. הוא גם נפגש עם הסוכן הסיני בעת נסיעה לשנגחאי באפריל 2017.

"מלורי לא רק העמיד את המדינה שלנו בסיכון גדול, הוא גם סיכן חיים של אנשים שסיכנו את חייהם שלהם למען הביטחון הלאומי שלנו", מסר התובע במפשט, זכרי טרוויליגר. "המקרה הזה צריך לשלוח מסר לכל מי ששוקל להפר את אמון הציבור ולפגוע בביטחון הלאומי שלנו. נישאר נחושים בתיקים המאתגרים, אך הקריטיים, הללו".

קווין מלורי, סוכן CIA לשעבר שהורשע בריגול עבור סין. אתר רשמי
תועד סורק מסמכים מסווגים במשרד דואר. מלורי/אתר רשמי

משרד המשפטים אמר כי מלורי, תושב וירג'יניה, היה בכמה תפקידי מודיעין רגישים. "זה מקרה נוסף במגמה מדאיגה שבה אנשי מודיעין לשעבר מסומנים על ידי סין ובוגדים בארצם ובעמיתיהם", אמר עוזר התובע הכללי, ג'ון דמרס, לאחר המשפט.

מוקדם יותר החודש הודה סוכן ה-CIA לשעבר ג'רי צ'אן שינג לי בריגול עבור סין. התביעה אמרו כי הוא קיבל כסף כדי להעביר מידע על נכסים סמויים של ארצות הברית. וביוני שעבר קצין המודיעין לשעבר רון רוקוול הנסן הואשם גם כן בריגול עבור סין.

שתי המעצמות מצויות בסכסוך כלכלי חריף, והחודש הטילו מכסים נוספים זו על זה. ב-2017 דווח בניו יורק טיימס כי כ-20 מודיעים של ה-CIA נהרגו או נכלאו בידי סין בין 2010 ל-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully