וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרים לקחו את קיאנו באישון לילה, והוריו המאמצים דורשים תשובות

19.5.2019 / 13:59

מאט ודייזי מזונצ'יני, החיים בניירובי, התעוררו בלילה למראה שוטרים על בגדים אזרחיים, שלקחו מהם את הילד בן השלוש שהיה תחת המשמורת שלהם זה שנתיים וחצי. במשטרה אומרים כי הם "חילצו" את הילד לפני שנלקח לארה"ב, אך הזוג מכחיש זאת ורוצה לדעת מה עלה בגורלו

זוג אמריקני החי בקניה דורש הסברים מהרשויות במדינה אחרי שילד בן שלוש שהיה תחת חזקתם נלקח מהם בחודש שעבר ללא הסברים. בתיעוד ממצלמות אבטחה בחודש שעבר, שהגיע לידי רשת CNN, נראו שתי מכוניות עוצרות בסמוך למתחם דירות בבירה ניירובי וקבוצה של אנשים יוצאת מהן. זמן קצר לאחר מכן, שתי נשים, שפניהן היו מכוסות ברעלות, נראו נושאות את הילד במדרגות ומחוץ למבנה.

זאת הייתה הפעם האחרונה שבה מאט ודייזי מזונצ'יני ראו את קיאנו, שבו הם טיפלו מאז שהיה חצי שנה. לפי דוח של המשטרה, קיאנו נמצא נטוש עם תינוק אחר, שככל הנראה היה התאום שלו, שמת לאחר מכן. קיאנו הועבר למרכז ילדים בקיאמבו, פרבר של ניירובי, שם התנדבה דייזי. היא ומאט היו לאפוטרופוסים שלו באפריל 2017, אך בהחלטה נאמר כי קיאנו לא יוכל לעזוב את תחום השיפוט של בית המשפט ללא אישורו.

זוג אמריקני עם תינוק שהיה בחזקתם בקניה. צילום מסך מרשת CNN, אתר רשמי
"אתם חוטפים ילד, אתם חוטפים את הבן שלנו". הזוג וקיאנו/אתר רשמי, צילום מסך מרשת CNN

עם זאת, השוטרים שהגיעו במדים אזרחיים לביתם אמרו להם שהמשמורת שקיבלו על הילד הייתה מזויפת. "ידעתי שהם הולכים לקחת אותו, הרגשתי את זה, אבל לא יכולתי לעשות שום דבר. היו כבר 13 אנשים בשלב זה, הם יצרו שרשרת אנושית", סיפרה דייזי. הזוג אמר כי השוטרים לא הציגו תעודות מזהות, צו חיפוש או צו של בית משפט. "התחלתי לצרוח, 'זה קיאנו? אתם חוטפים ילד, אתם חוטפים את הבן שלנו'", נזכר מאט.

לשכת החקירות של משטרת קניה אמרה כי היא "חילצה" את הילד ג'ון קיאנו מזוג אמריקנים, שלטענתה תכננו לקחת אותו יחד עמם בחזרה לארצות הברית. "הילד במצב טוב ובידיים בטוחות", נכתב בחשבון הטוויטר הרשמי של היחידה, בפוסט שכבר נמחק מאז.

משטרת קניה לא הגיבה לפניית רשת CNN לקבלת תגובה על המקרה, אך הזוג הכחיש כי הוא תכנן לקחת את הילד עמו.

לשכת הנשיאת הפנתה את CNN לסוכנות החצי ממשלתית "חברת רווחת הילד של קניה", שמצויה במאבק משפטי מול מאט ודייזי על הילד. מנכ"לית הארגון, איראן מוריית'י, אמרה כי קיאנו "נמצא במקום בטוח, עם ילדים אחרים", אך היא הכחישה כי הארגון היה מעורב בלקיחתו מהבית של הזוג מזונצ'יני. היא כינתה זאת "מבצע ביטחוני".

היא גם אמרה שאיסור שהוטל ב-2014 על אימוץ ילדים קנייתים בידי זרים תקף לגבי אפוטרופסות עליהם, אולם זו לא לשון החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully