וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבאי שחילץ את הלכודים מהמנוף: "נעמד בין שמים וארץ ולא זז"

19.5.2019 / 15:03

קובי כהן הגיע עם שני מחלצים נוספים אל שלושת הפועלים שנלכדו על המנוף באתר הבנייה. לדבריו "העגורן היה מעוות" ולכן היה קשה לעלות אל הלכודים. הוא הוסיף כי אחד מהלכודים "לא היה יכול לתקשר". בפעולת חילוץ מורכבת הורד הלכוד והובא לטיפול מד"א ולבסוף נקבע מותו

עריכה: שניר דבוש

"מדובר בחילוץ מורכב, האדם נעמד בין שמיים וארץ", כך תאר הבוקר (ראשון) לוחם כוחות ההצלה הכבאי קובי כהן, שהגיע לזירת נפילת העגורן באתר הבנייה ביבנה וחילץ את הלכודים. "כל העגורן הזה מעוות אז כל העלייה אליו הייתה קשה. כל מה שהיה חשוב - זה בטיחות שלנו של המחלצים", הדגיש איש צוות ההצלה שהגיע אל הלכודים יחד עם שני מחלצים נוספים.

באירוע הקשה נהרגו ארבעה פועלים מקריסת המנוף באתר הבנייה של פרויקט "יבנה הירוקה" ברחוב ז'בוטינסקי בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א חילצו מהמקום שלושה מהם כשהם ללא רוח חיים, וקבעו את מותם בזירה.

שלושה פועלים נוספים נלכדו על המנוף, ואחד מהם חולץ כעבור דקות ארוכות כשהוא ללא רוח חיים. שני הפועלים הלכודים האחרים חולצו כשהם בהכרה, בזמן שקרובי משפחות ההרוגים החלו להגיע למקום.

קובי כהן הכבאי שחילץ את הלכודים בקריסת מנוף ביבנה, 19 במאי 2019. צילום מסך
"כל מה שהיה חשוב - זה בטיחות שלנו של המחלצים". כבאי קובי כהן בזירה, היום/צילום מסך

לדברי הכבאי כהן הכוחות הגיעו אל המנוף והבחינו בפועל הלכוד כשהוא מחוסר הכרה והחלו בחילוצו תוך כדי הרחקתו מהעגורן. "הבחנו באדם מחוסר הכרה. לא יודע מה היה המצב שלו אבל הוא לא זז, לא יכול היה לדבר ולא לתקשר. התחלנו בחיבורים של מערכת חבלים בשביל להוריד אותו כלפי מטה, תוך כדי כיוון שמחלץ יורד כל קומה ומרחיק אותו מהעגורן עד למטה".

הוא הדגיש כי החילוץ היה מורכב בשל העובדה שנעשה בגובה רב והעגורן זז. "אתם אפילו לא שמים לב אבל העגורן כולו זז. היינו שלושה מחלצים, אחד מכוון ושניים שהורידו את הלכוד למטה עד לצוות מד"א שקיבל אותו", תאר.

מדובר בפרויקט של נאות שמיר בע"מ ומבדיקה ראשונית של מפקחי משרד העבודה עולה כי באתר סיימו את השימוש בעגורן והוא פורק בצורה לא נכונה ולכן ככל הנראה התרחשה התאונה. במהלך העבודה קרסו ככל הנראה משקולות המנוף, וצנחו מגובה של יותר מ-50 מטרים. נבדק עם שלושת ההרוגים הראשונים היו על המשקולות בזמן הנפילה, או על הקרקע. ההרוג הרביעי היה על צריח המנוף יחד עם שני פועלים נוספים.

(עדכון ראשון 12:25)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קריסת מנוף ביבנה, 19 במאי 2019. דובורת כב"ה רחובות, אתר רשמי
זירת האירוע, היום/אתר רשמי, דובורת כב"ה רחובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully