וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי חייל שהתאבד תובעים מיליונים מפרופ' היס

כתב וואלה! חדשות

17.12.2002 / 21:48

טוענים כי בגופתו בוצעה נתיחה מלאה בניגוד להסכמתם; לראשונה: תביעה תקדימית בסך כ-15 מיליון שקל הנוגעת לפיצוי על דבר שנעשה לאדם שנפטר; האב נאלץ לבצע טקס קבורה שני לאיברי בנו

משפחה שכולה הגישה היום תביעת נזיקין תקדימית בסך יותר מ-15 מיליון שקלים נגד ראש המכון לרפואה משפטית, פרופ' יהודה היס. התביעה שהוגשה באמצעות עורכי הדין שמואל ילינק וצבי ילינק, מבוססת על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ולראשונה נוגעת לפיצוי על דבר שנעשה לאדם שנפטר.

טומס ואסתר כונדאשווילי, שבנם החייל מנחם (מני) כונדאשווילי התאבד במהלך שירותו הצבאי, טוענים כי בגופתו בוצעה נתיחה מלאה בניגוד להסכמתם. בכתב התביעה מצוין כי האב הסכים לנתיחת הראש בלבד וארבעה חודשים לאחר הלוויה, הועברו לידיו חלקי גוף שנשמרו במכון ללא הצדקה וללא אישור המשפחה. כונדאשווילי נאלץ לערוך טקס קבורה שני בו טמן ארון עטוף דגל ישראל מלא באברי בנו שנשמרו במכון.

האב: בעקבות הגילוי התערער מצבי הנפשי

כתב התביעה הוגש גם כנגד ד"ר ריקרדו נחמן, רופא במכון, ד"ר יצחק ברלוביץ', המשנה למנכ"ל משרד הבריאות וכנגד משרד הבריאות עצמו. ראש המכון לרפואה משפטית לשעבר, ד"ר מוריס רוגב, ומורהו של ד"ר היס קבע בחוות דעת מקצועית כי "למנוח נעשתה נתיחה שלמה, למרות שניתן היה להסתפק בנתיחת הראש בלבד". כן הוסיף ופירט כי מהגופה נלקחו דגימות מאברים לא רלבנטיים למנגנון היגרמות המוות ולסיבות המוות וכן כי "הנתיחה נעשתה בניגוד לנוהל הקיים".

התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים והסעיפים בגינם דורשים התובעים פיצוי הם הפסד שכר והוצאות רפואיות, פיצוי על כאב וסבל, פגיעה וחילול כבוד המנוח, ופיצויים עונשיים. לטענת באי כוחם של הזוג כונדאשווילי, מצב נפשו של האב התערער משנודע לו כי אברים הוצאו מגופת בנו וכי הוא נקלע למשבר. האב אינו עובד והוא "סובל מנדודי שינה ועצבנות, ונוהג לשמוע שוב ושוב את הודעתו האחרונה של המנוח במשיבון הטלפון הסלולרי".

תגובת דובר משרד הבריאות, עידו הדרי: "קיבלנו את כתב התביעה ואנו דוחים את כל הטענות שעולות ממנו. פירוט הדברים יינתן בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully