וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בבריטניה: בוריס ג'ונסון בדרך להיות ראש הממשלה הבא

אם לא יהיה מרד בתוך מפלגתו, שר החוץ לשעבר זוכה ליתרון עצום בקרב חברי השמרנים לרשת את מיי. היא הבטיחה להציב לוח זמנים לעזיבתה בחודש הבא, לאור כישלונו להעביר את הסכם הברקזיט. ג'ונסון היה ממובילי קמפיין הפרישה מהאיחוד ומבקר בולט של מיי

צילום: רויטרס

שר החוץ לשעבר של בריטניה בוריס ג'ונסון הוא המועמד המוביל להחליף את ראשת הממשלה תרזה מיי - כך עולה מסקר שפורסם בסוף השבוע ב-YouGov עבור הטיימס. הוא מחזיק בפער משמעותי על יריבו הקרוב ביותר, דומיניאק ראב, חברו לאגף התומך בברקזיט בשורות המפלגה השמרנית. לפי הסקר, בהנחה שלא יהיה ניסיון פנים מפלגתי לבלום את מועמדותו של ג'ונסון, הוא בדרך לזכות בניצחון גדול בקרב על הנהגת המפלגה ולהיות ראש הממשלה הבא.

הקרב על הנהגת המפלגה נפתח מחדש אחרי שהשיחות בין השמרנים ללייבור מהאופוזיציה על הסכם הברקזיט קרסו ביום שישי, שעות אחרי שמיי הסכימה להציב בתחילת החודש הבא לוח זמנים לפרישתה.

מנהיג הלייבור, ג'רמי קורבין, אמר כי השיחות הגיעו הכי רחוק שאפשר לאור חוסר היציבות הממשלתית וסירובה של מיי לשנות את עמדותיה. הוא הוסיף כי הלייבור יתנגדו פעם נוספת להסכם שגיבשה מיי עם האיחוד האירופי, כשזה יעלה להצבעה רביעית בחודש הבא. תאריך העזיבה הנוכחי של בריטניה הוא 31 באוקטובר, שבעה חודשים אחרי המועד המקורי, אולם לא ברור כיצד ואם זה אכן יקרה. ללא תמיכת הלייבור, הסיכויים להעביר את ההסכם קלושים עוד יותר.

בוריס ג'ונסון, 16 במאי 2019. רויטרס
הכי פחות אהוד בלונדון. ג'ונסון בכנס פוליטי, בשבוע שעבר/רויטרס

לפי הסקר, ג'ונסון הבחירה הראשונה לרשת את מיי בקרב 39% מהנשאלים, בהשוואה לראב, שמקבל רק 13%. במקרה של קרב ראש בראש, ג'ונסון יגבר על ראב בפער של 18%, עם 59% לעומת 41% בלבד. את יתר המועמדים הפוטנציאליים הוא ינצח בפער גדול עוד יותר.

עם זאת, הסקר מראה כי שר החוץ לשעבר נותר דמות שנויה במחלוקת בתוך המפלגה. בין המשתתפים בסקר שהתנגדו לפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי, ג'ונסון הגיע רק אל המקום החמישי. ג'ונסון הכי פחות פופולרי בבירה לונדון, על אף שהיה ראש העיר שלה במשך שמונה שנים.

מנהיגת המפלגה הסקוטית הלאומית, ניקולא סטורג'ן, היא אחת המבקרות החריפות ביותר שלו. היא כינתה אותה "שרלטן" ואמרה כי המחשבה ש"האדם שהטעה מצביעים בהצבעה על הברקזיט יהיה ראש ממשלת הממלכה המאוחדת מבעיתה אנשים רבים ברחבי סקוטלנד".

עם זאת, בקרב מצביעי השמרנים, ג'ונסון מתפס כבעל הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות בבחירות הכלליות, עם 70% מהנשאלים שענו כי הם מאמינים כי הוא יהיה המנצח. שר החוץ לשעבר, שהיה אופוזיציה בתוך המפלגה למיי, אומר כי הוא היחיד שיכול לעצור את מפלגת "ברקזיט" של נייג'ל פאראג', שותפו לקמפיין הפרישה מהאיחוד האירופי, אך מי שעלול לגזול קולות חשובים מהשמרנים.

הסקר הצביע על כך ששני שלישים מחברי המפלגה תומכים בפרישה מהאיחוד ללא הסכם, ושמונה מכל עשרה מתנגדים למשאל עם שני, גם אם פרישה ללא הסכם תהיה אחת מהשאלות בפתקים.

(עדכון ראשון 11:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully