וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: פיתחנו תכנה להגנה מפני הווירוס שתקף את מתקני הגרעין

16.5.2019 / 15:20

שר התקשורת אמר כי מדענים מקומיים בחנו בהצלחה "חומת אש" מול סטוקסנט, שפותח ע"י ארה"ב וישראל ושימש לתקיפת תכנית הגרעין האיראנית. בנובמבר הוא האשים את ישראל בביצוע מתקפת סייבר כושלת נגד תשתיות תקשורת

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

שר התקשורת של איראן אמר היום (חמישי) כי טהראן פיתחה תכנת הגנה מפני וירוס המחשבים סטוקסנט. הווירוס, שלפי ההערכות פותח בידי ארצות הברית וישראל, נחשף ב-2010 אחרי שהוא שימש לתקיפת מתקן הגרעין בנתנז. זאת הדוגמה הידועה היחידה לשימוש בווירוס מחשבים נגד מתקנים תעשייתיים. בנובמבר טענו בטהראן כי ישראל אחראית למתקפת סייבר נגד תשתיות תקשורת.

"מדעים באיראן פיתחו 'חומת אש' למערכות תעשייה אוטומטיות כדי לנטל פעולות חבלה, כמו אלו של סטוקסנט, והיא נוסתה בהצלחה", אמר השר מוחמד ג'וואד אדרי ג'הרמי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות אירנ"א. בנובמבר הוא אמר כי מתקפת הסייבר של ישראל נגד תשתיות התקשורת לא צלחה.

ישראל מסרבת לומר אם היא מנהלת מלחמת סייבר באיראן, האויבת המרה שלה. ב-2013 חשפו מדענים בחברת "סימנטק" גרסה של הווירוס ששימשה לתקיפת תכנית הגרעין של איראן ב-2007. ב-2015 נחתם הסכם בין המעצמות לבין איראן לצורך הגבלת פיתוח תכנית הגרעין של טהראן, אך נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרש ממנו במאי אשתקד והטיל מחדש סנקציות על איראן. זו, בתגובה, הודיעה אתמול על צמצום חלק מהתחייבויותיה, בזמן שהמתיחות הצבאית במפרץ הפרסי גוברת.

נשיא איראן חסן רוחאני בביקור בתחנת הכוח הגרעינית בבושהר, ינואר 2015. AP
רוחאני בסיור בכור בבושהר, ינואר 2015/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully